سرپرست فدراسیون شنا: پیروانی ورودی b المپیک نوجوانان را بدست آورد

سرپرست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با تاکید بر توجه به شناگران رده سنی پایه از کسب سهمیه المپیک نوجوانان جهان توسط رهام پیروانی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن رضوانی موفقیت رهام پیروانی در شکستن رکورد ملی، راه یابی به فینال بازی‌های آسیایی نانجینگ و همچنین کسب رکورد ورودی المپیک نوجوانان جهان را به خانواده شنا تبریک گفت و اظهار کرد: پیروانی ورودی b بازی های المپیک نوجوانان جهان را کسب کرده است. بر اساس قوانین فدراسیون جهانی شنا از بین تمام شناگرانی که موفق به ثبت رکورد ورودی می شوند به تعدادی حدود یکصد نفر اجازه شرکت در مسابقات را می دهند. اگر تعداد بیشتری شناگر تا قبل از المپیک نوجوانان حد نصاب رکوردها را بزنند فدراسیون جهانی برترین ها را انتخاب می کند. به همین دلیل شانس رهام پیروانی برای ورود به المپیک نوجوانان سال آینده بسیار زیاد است.
سرپرست فدراسیون شنا خاطرنشان کرد: افتخار بزرگی کسب کردیم. این موفقیت نشان می دهد که جوانان ایران با کمترین امکانات می توانند کارهای بسیار بزرگی انجام دهند. ما به عنوان مسئول نسبت به سایر کشورها کار زیادی برای استعدادهایی چون پیروانی نکردیم. رهام پیروانی نتیجه زحمات مربیان بومی در استان ها و همچنین کادرفنی تیم ملی جوانان است.
وی افزود: جا دارد که نقش مربیان بومی در تربیت و پرورش استعدادهای شنا در گوشه و کنار کشور اشاره کنم و از همه این عزیزانی که پایه های ورزش شنا را می سازند تشکر داشته باشم. ما جوانان بسیار با استعدادی در کشور داریم که قطعا با حمایت از آن ها می توانیم شاهد شکوفایی هرچه بیشتر این ورزش باشیم. هنوز مسابقات شنا در بازی های آسیایی نانجینگ ادامه دارد. مطمئن هستم که شناگران ایرانی اگر خودباوری داشته باشند همچنان شانس زیادی برای موفقیت دارند.
رضوانی درپایان گفت: سایر شناگران ایران هم تلاش خوبی داشتند. نتایج روز نخست مسابقات نشان داد که کار من و سایر مسئولان چقدر سنگین است. باید توجه ویژه ای روی شناگران رده سنی پایه داشته باشیم. مطمئن باشید برای نوجوانان و جوانانی که در حال حاضر توانایی های خود را ثابت می کنند هم برنامه ویژه ای داریم. باید به صورت گلخانه ای برای آن ها اردوهای تمرینی برگزار کنیم تا انشالله برای مسابقات انتخابی المپیک ریودوژانیرو آماده شوند. قطعا با تمرین بیشتر می توانیم در آینده شاهد موفقیت هرچه بیشتر فرزندان این آب و خاک باشیم.

بر اساس این گزارش پیروانی با ثبت رکورد ۵٩ ثانیه و ٧٩ صدم ثانیه مرحله ی نیمه نهایی مسابقات شنای نانجینگ را به پایان رساند و به فینال راه پیدا کرد. شناگر آینده دار ایران در نخستین روز این رقابت ها و در ماده ی ١۰۰متر کرال پشت دو بار رکورد ایران را در رده ی سنی ١۵ الی ١٧ سال شکست و در مجموع رکورد ایران را ٨٣صدم ثانیه کاهش داد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب