سمیع‌زاده: در شنا ضعیف نیستیم

مدیر فنی تیم‌های ملی شنا گفت: براساس ساختار شنای پیشرفته آمریکا برنامه‌های خود را جلو می‌بریم.

آنا سلیمانی 
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن سمیع‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: مسابقات شنای جام فجر در رده های سنی ۱۱-۱۲ سال و ۱۳-۱۴ سال برگزار شد. رده سنی حساس که شاکله اصلی قهرمانان آینده را پرورش می‌دهد.

وی افزود: در این دوره از رقابت‌ها ۴۸۰ شناگر حضور اشتند که رکوردهای خوبی نیز ثبت شد. حضور این تعداد شناگر نوید روزهای خوب برای آینده شنا است. از دل این مسابقات شناگران مستعدی که شناسایی شده‌اند به تیم‌های ملی معرفی خواهند شد. در واقع این شناگران برای موفقیت آموزش می‌بینند نه برای رقابت.

مدیر فنی تیم‌های ملی شنا ادامه داد: برای توسعه شنا ما از ساختار شنای پیشرفته آمریکا استفاده کرده‌ایم. اگرچه آنها ابزارها و امکانات حرفه‌ای در اختیار دارند. البته شنای ایران نیز از نیروهای کارآمدی برخوردار است و پتانسیل بالایی از این نظر در اختیار داریم.

سمیع زاده یادآورشد: برای پیشبرد برنامه‌های خود شناگران را به۳ دسته تقسیم کردیم. در دسته اول شناگرانی قرار دارند که توانایی کسب سهمیه المپیک را دارند. سینا غلامپور که در کمپ تمرینی تایلند حضور دارد. بنیامین قره حسنلو که شاگرد مستقیم خودم هست و در کرج تمریناتش را دنبال می‌کند و مهدی انصاری که در شهرمشهد تمرین دارد. این سه شناگر امیدهای ما برای کسب سهمیه المپیک هستند.

وی تصریح کرد: در دسته دوم شناگرانی حضور دارند که رکوردهای خوبی دارند و برای مسابقات آسیایی آماده می‌شوند. در این دسته پدیده‌های خوبی داریم. در دسته سوم نیز شناگرانی را برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ آماده می‌کنیم. در این میان نیز کلاس‌های آموزشی برای مربیان داریم.

مدیر فنی تیم‌های ملی اظهار داشت: در سنوات گذشته به دنبال روش گلخانه‌ای بودیم تا برنامه‌های خود را در شنا پیش ببریم اما حالا نگاه وسیع‌تری در این حوزه داریم. در ساختار جدید شناگران در شهرهای خودشان تمرین می‌کنند و بعد به کمپ‌های تیم ملی دعوت خواهند شد. به این شکل تعداد شناگرانی که در مسیر توسعه‌ای قرارمی‌گیرند بیشتر است.

سمیع‌زاده گفت: برخی‌ها فکر می‌کنند ما مخالف جذب مربی خارجی هستیم. به هیچ وجه این طور نیست. ما نام ۵ مربی بزرگ شنای دنیا را به فدراسیون اعلام کردیم تا مذاکرات و رایزنی‌ها با این مربیان صورت بگیرد.«کوتروویچ»،« لانگه» دو مربی بزرگی بودند که به فدراسیون معرفی کردیم. به هرحال باید شرایط مان را هم در نظر بگیریم. تا زمانی که شرایط مالی و بودجه خوبی در اختیار نداشته باشیم نمی‌توانیم برنامه‌های خود را پیاده کنیم.

وی افزود: باتوجه به سال‌ها تجربه‌ام می‌گویم که در شنا ضعیف نیستیم. ما به مسابقه دادن و قرار گرفتن در فضای رقابت نیاز داریم. برنامه‌های خوبی در نظر گرفته‌ایم. مربیان با دانشی در اختیار داریم و براساس خرد جمعی پیش می‌رویم. اما مهم ترین نیاز شنا تامین منابع مالی است. بهبود هر صدم ثانیه در شنا به منابع مالی زیادی احتیاج دارد. امیدوارم در آینده حمایت‌ها از شنا بیشتر شود.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.