سمیع‌زاده: در یکی دو رشته به کسب سهمیه المپیک بسیار امیدواریم

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، گفت: در یکی دو رشته به کسب سهمیه المپیک بسیار امیدواریم اما در صورت ناکامی یک سهمیه اهدایی به ایران داده می‎شود.

حامد عبدالملکی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن سمیع‎زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص برگزاری اردوی تیم ملی شنای ایران در مجارستان، اظهار کرد: باید از رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو به دلیل اینکه با وجود بی‎پولی، تیم ملی شنا را برای برپایی اردویی ۳۵ روزه به مجارستان فرستاد، تشکر و قدردانی کرد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشات مربیان تیم‎های ملی، ورزشکاران تمرینات خیلی خوبی را در این کشور پیگیری کرده‎اند و در شرایط مناسبی قرار دارند. یکی از مربیان خوب مجارستانی هم در کنار حضرتی مربی تیم ملی کشورمان قرار دارد و به وی مشاوره می‎دهد.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو عنوان کرد: تمرینات شناگران ایران هم اکنون از حالت فشارخارج شده است و آنها هفته پیش آخرین تمرین «آمادگی رقابتی» خود را پشت سر گذاشتند. رکوردهایی کنونی شناگران کشورمان با توجه به اینکه در دوران تمرینات آمادگی رقابتی بودند، نسبت به فصول مشابه بهبود یافته است که این امر موضوع خوبی است.

وی عنوان کرد: باید پذیرفت رسیدن به حد نصاب‎های ورودی المپیک در رشته شنا، واقعا سخت و دشوار است. این در حالی است که بسیاری از کشورهای دنیا به شدت در حال سرمایه‎گذاری بر روی این رشته ورزشی هستند.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: نمی‎خواهم شعار بدهم اما با توجه به بضاعتی که داریم، بچه‎های شنای ایران تا به این لحظه گل کاشتند. یکسری از مسائل مانند بحث کمبود منابع مالی و مشکلات سخت افزاری دیگر تکراری شده است اما با تمام این مسائل ما به کسب سهمیه المپیک امیدواریم.

سمیع‎زاده خاطرنشان کرد: چهارشنبه هفته آینده شناگران کشورمان برای کسب سهمیه به آب می‎زنند. در یکی دو رشته به کسب سهمیه المپیک بسیار امیدواریم هر چند که می‎دانیم چه کار دشواری پیش روی بچه‎های ما است.

وی در پایان تاکید کرد: در صورت عدم کسب سهمیه در این مسابقات، به واسطه رایزنی‎های انجام شده توسط رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، یک وایلد کارت یا همان سهمیه اهدایی به شنای کشورمان داده خواهد شد. با این تفاسیر شنای ایران قطعا یک سهمیه برای المپیک خواهد داشت.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب