سمیع‌زاده: واترپلوی ایران می‌تواند در کشورهای اسلامی روی سکو برود

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد واترپلوی ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی روی سکو خواهد رفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا شیرجه و واترپلو؛ محسن سمیع‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد شرایط فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو اظهار داشت: ما جزو معدود فدراسیون‌هایی هستیم که در تمام طول سال برنامه داریم؛ برای مثال از ۳ فروردین ماه کار تیم‌های ملی شنا و واترپلو آغاز شده است و ورزشکاران خود را برای مسابقات پیش‌رو آماده می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما مسابقات کشورهای اسلامی و قهرمانی جهان را در پیش داریم، گفت: هدف اصلی ما مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی و البته المپیک ۲۰۲۰ توکیو است. تمام کارهایی که تا شروع آن مسابقات می‌کنیم در راستای آماده‌سازی بیشتر ورزشکاران است.

دبیر فدراسیون شتا، شیرجه و واترپلو خاطرنشان کرد: به هر حال فعلاً اول سال است و ما هم در حال تدوین برخی برنامه‌ها و البته نوشتن آیین‌نامه مالی هستیم. اعزام تیم ملی شنا به مسابقات مسافت کوتاه ترکمنستان آغاز رسمی برنامه‌های بین‌المللی ما است. تیم شنا ۴ اردیبهشت ماه به ترکمنستان خواهد رفت و پس از آن هم در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه تیم‌های شنا، شیرجه و واترپلو به باکو می‌روند تا در مسابقات کشورهای اسلامی حاضر شوند.

سمیع‌زاده درمورد پیش‌بینی‌اش از عملکرد تیم واترپلو در مسابقات باکو، عنوان کرد: اگر خدا کمک کند و اتفاق خاصی رخ ندهد با توجه به شرایط تیم‌ها و قرعه‌‌ای که داریم می‌توانیم روی سکو برویم. به نظر من مهمتر از کسب سکو در چنین مسابقاتی، رسیدن به اهداف کادر فنی است.

وی درمورد شنا و شیرجه هم گفت: ما اطلاعات خاصی از ورزشکاران رشته‌های شیرجه و شنا نداریم و به همین دلیل نمی‌توانیم چیزی را پیش‌بینی کنیم. اولویت و نگاه ما کسب ورودی‌ مسابقات جهانی است که امیدوارم بتوانیم به آن برسیم.

سمیع‌زاده درخصوص مشکلات احتمالی در جریان برگزاری اردوها، عنوان کرد: به هر حال نمی‌توانم بگویم که اردوهای ما بی‌نقص برگزار می‌شود، اما در تلاش هستیم با توجه به بضاعتی که داریم بهترین شرایط را فراهم کنیم. هرچقدر برای ورزشکاران خوب کشورمان هزینه کنیم کم است.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خصوصی دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.