سمیع زاده: اعتماد به جوانان روزهای خوبی را به ارمغان می‌آورد/نتایج شناگران ایران خیره‌کننده بود

مدیر فنی تیم‌های ملی شنا با بیان اینکه اعتماد به جوانان روزهای خوبی برای کشور در همه حیطه‌ها خواهد داشت گفت: در شنا ضعیف نیستیم و اگر از شناگران با استعداد حمایت شود نتایج خوبی به دست خواهد آمد.

ساناز سلیمان آبادی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مدیر فنی تیم‌های ملی شنا در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره نتایج شناگران جوان در مسابقات قهرمانی جهان گفت: نتایجی که سه شناگر جوان ایران در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان کسب کردند خیره کننده بود چرا که پس از سال‌ها موفق شدیم جایگاه ۲۰ دنیا را برای شنای ایران به دست آوریم. شناگران مختلفی از اقصی نقاط دنیا در این رویداد حضور داشتند و تیم ایران با توجه به امکانات و منابع محدود با آنها رقابت کرد.

محسن سمیع زاده افزود: مهرشاد افقری در ماده ۵۰ متر پروانه رنکینگ ۲۰ دنیا را از آن خود کرد. کسب این رنک را به جامعه فرهیخته شنا تبریک می‌گویم، زمانیکه از رنک ۲۰ صحبت می‌کنیم در حقیقت رقابت حدود صد و اندی شناگر است و شناگر جوان ایران با کنار گذاشتن شناگران صاحب نام کشورهای رومانی، قزاقستان، مجارستانی که مدال آور ۵۰ متر دنیا است و سایر کشورها جایگاه ۲۰ را به دست آورده.

وی تاکید کرد: این را نیز نباید فراموش کنیم شناگران اصفهانی سه ماه ابتدایی سال بدون استخر تمرینات خود را آغاز و مشکلاتی را پشت سر گذاشتند. شناگران ایران بدون تدارکات گام در عرصه مسابقات جهانی گذاشتند. همه این‌ها نشانگر این موضوع است شنا دیگر ورزشی نیست که برخی تصور کنند در آن ضعیف هستیم.

سمیع زاده ادامه داد: متین بالسینی فقط چند صدم با رکورد تاریخی سیروس سعید شناگر ایرانی الاصل انگلیس که رکورد دار ۲۰۰ متر پروانه است فاصله داشت. بالسینی رکورد خوبی به جا گذاشت و ان شالله به زودی شاهد جابجایی رکورد در رده بزرگسالان باشیم. میتن سهران نیز دیگر شناگر خوب ایران بود که او نیز رکوردهای خوبی ثبت کرد که به خانواده‌هایشان، مربیان و خود شناگران تبریک می‌گویم.

 

مدیر فنی تیم‌های ملی شنا گفت: کسب رنک‌های ۲۰ و ۲۷ دنیا بسیار ارزشمند است و نشان می‌دهد با کمی توجه به این شناگران مطمئنا اتفاقات خوبی به ارمغان خواهد آمد. از گامر مربی تیم که از مسیحیان خوب کشور است تشکر می‌کنم که در چند سال اخیر خوب درخشید. امیدوارم مسئولان استانی او را حمایت کنند و مطمئن باشید اعتماد به جوانان روزهای خوبی برای کشور در همه حیطه‌ها خواهد داشت.

سمیع زاده در پاسخ به این سوال که شنا در سالیان گذشته استعدادهای خوبی داشته که پس از رسیدن به سن بزرگسالی شنا را رها و در واقع استعداد سوزی رخ داده است راهکار شما برای حفظ استعدادهایی مانند افقری و بالسینی چیست؟ گفت: اشاره درستی داشتید. سطح خواسته‌های انسان همواره در حال تغییر است. متاسفانه به دلیل امکانات و منابع محدود که همواره شعار حمایت از رشته‌های پایه و پر مدال سر داده می شود اما به آن جامع عمل نپوشیده و سالیان سال است که شاهد هستیم که استعدادها از دست می روند.

وی تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که باعث حفظ این ورزشکاران می شود این است که آنها در میادین مختلف حضور داشته باشند. من به عنوان مدیر فنی تیم‌های ملی سقف آرزوهایم این است که شناگران را در مسابقات مختلف شرکت دهم ولی متاسفانه به دلیل کمبود منابع مالی سقف خواسته‌ها یمان این شده تا در مسابقات محدود و کسب سهمیه ها شرکت کنیم. برای حفظ شناگران باید به طور هدفمند آنها را برای مسابقات مختلف مهیا کنیم. شناگران باید بداند که پس از برگزاری اردو و تمرینات در مسابقات مختلف شرکت خواهند کرد.

سمیع زاده افزود: شنا در این سال ها مظلوم واقع شده  و ما همواره با اتلاف نخبگان ورزشی مواجه هستیم. نخبه‌ها تا یک مسیر ادامه و در میانه راه چون حمایت نمی شوند ورزش را رها می کنند.

مدیر فنی تیم های ملی شنا در پایان گفت: یادمان نرود که در شنا ضعیف نیستیم . شناگران ایران زمین حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند فقط باید به آنها توجه کرد. در این سال‌ها کم ترین توجه به شنا شده است این را به عنوان فردی می گویم که از ۷ سالگی در آب بوده و حدود ۳۰ سال تجربه دارد و بارها به این مشکلات اشاره کرده‌ام.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.