سمیع زاده: با تعطیلی استخرها افت زیادی را تجربه کردیم/ به کسب موفقیت خوشبین هستم

مدیر فنی تیم‌های ملی شنا گفت: وقفه ۴ ماهه برای تمرین ملی پوشان در آب باعث افت شدید ورزشکاران شده است.

فاطمه میعادفر/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن سمیع زاده مدیر فنی تیم‌های ملی شنا در گفت‌وگو با  خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: شناگران به شدت از نظر فنی پس از وقفه ۴ ماهه افت کرده اند. شناگران سال‌های سال شنا می‌کنند که به جای خوبی برسند، اما با توجه به وقفه ایجاد شده مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا ورزشکاران به روز‌های اوج خود بازگردند.

او گفت: از هفته گذشته تمرینات ۴ شناگر ملی پوش در استخر آزادی آغاز شده و از تمام شناگران حاضر در اردوی تیم ملی تست کرونا گرفته شده است. فاصله گذاری اجتماعی و تمام دستورات بهداشتی در استخر آزادی رعایت می‌شود و هیچکس به جز شناگران اجازه حضور در استخر قهرمانی آزادی را ندارد. با توجه به بزرگی فضای  استخر آزادی در تلاشیم که تعداد شناگران حاضر در اردوی تیم ملی را افزایش دهیم.

سمیع زاده اظهار کرد: فرد خوش بینی هستم، اما باید واقعیت‌ها را دید. ما در برخی ماده‌های شنا شانس کسب سهمیه المپیک را داشتیم. در ماده‌های نیمه استقامت و استقامت افت شدیدی نسبت به قبل داشته ایم  و فکر می‌کنم برخی از شناگران برای اینکه دوباره به شرایط قبلی برگردند حدود ۲ سال زمان می‌برد. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا با ارائه برنامه‌های خوب بازیکنان را به شرایط قبل بازگردانیم.

او اظهار کرد: با وجود وقفه ۴ ماهه هنوز امید به کسب سهمیه المپیک در ماده‌های سرعت وجود دارد، اما با وجود دوری شناگران از آب نمی‌توان قضاوتی در این باره  کرد. ما در اسفندماه سهمیه المپیک را تصور کرده بودیم، اما شرایط کنونی کاملا متفاوت است. ما نیاز به زمان داریم تا بتوانیم شرایط تیم ملی را ثابت کنیم.

//شناگران ملی پوش به شدت افت کرده اند/

مدیر فنی تیم ملی شنا بیان کرد: شرایط برای تمام ورزشکاران در سراسر دنیا یکسان است، اما باید توجه کرد که شناگران بزرگ دنیا در منزل شخصی خود استخر و تردمیل در آب دارند. متاسفانه شناگران ما نزدیک به ۴ ماه است که وارد آب نشده اند.

او گفت: رضوانی رئیس فدراسیون شنا با پیگیری از کمیته ملی المپیک لوازم های بدنسازی و تجهیزاتی را تهیه کرده و در اختیار ملی پوشان شنا قرار دادند.

او عنوان کرد: دیروز تحقیقی را مطالعه کردم که  شنا کردن نسبت به فوتبال بازی کردن کم خطر‌تر است. در ضمن باز بودن استخر‌ها در روز‌های کرونایی باعث نمی‌شود که مردم استقبال زیادی از استخر بکنند. مطمئن باشید در این روز‌ها افرادی به استخر‌ها مراجعه می‌کنند که نیاز به آن داشته باشند. ملی پوشان شنا نیاز به استخرها دارند تا بتوانند آمادگی خود را برای رقابت های انتخابی المپیک حفظ کنند

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب