سمیع زاده: تیم شنا جوان و با انگیزه‌ای داریم

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو شایعات اخیر مبنی بر شرکت کردنش در انتخابات ریاست این فدراسیون را رد کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن سمیع‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با ابراز تاسف از شایعه‌پراکنی برخی رسانه‌های زرد، اظهار کرد: اخیرا در برخی شبکه‌های مجازی و رسانه‌های زرد شایعاتی مبنی بر شرکت کردن من در انتخابات ریاست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو بدون شواهد و مدارک پخش شده است که از تریبون ایسنا این شایعات را تکذیب می‌کنم. به هیچ عنوان قصد ریاست در فدراسیون را ندارم و تا وقتی که از من راضی باشند در همین جایگاه بدون منت گذاشتن خدمت می‌کنم.

او همچنین افزود: شش سال پیش با اتفاقات ناگواری که در فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو افتاد از طرف وزارت به بنده ماموریت داده شد تا در این جایگاه به فدراسیون خدمت کنم تا شاید جو حاکم در آن زمان آرام‌تر شود. اخیرا این شایعات که من می‌خواهم رییس فدراسیون شوم پخش شده اما افتخار می‌کنم که شش سال است که در این جایگاه خدمت می‌کنم و در این شش سال پشت میز دبیر کلی ننشسته‌ام. این شایعات زیبنده نیست و امیدوارم دیگر شاهد آن نباشیم.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درباره شرایط تیم ملی شنا قبل از اعزام شدن به مسابقات داخلی سالن، گفت: دو هفته است که اردوی متمرکزی را برای تیم ملی شنا در استخر آزادی برگزار کرده‌ایم و تمرینات به صورت خوبی پیگیری می‌شود. دو گروه داریم که یکی از آنها به صورت مشترک به رقابت‌های ترکمنستان و ازبکستان اعزام می‌شود اما گروه دیگر تنها برای مسابقات ازبکستان اعزام می‌شود. تیم جوان و با انگیزه‌ای داریم که امیدوارم ابتدا در ازبکستان و پس از آن در ترکمنستان (بازی‌های داخل سالن) نتایج خوبی را گرفته و مدال‌آور باشیم. این تیم را جوانان تشکیل داده که نوید روزهای خوب را می‌دهند و تنها جمال چاوش‌فر و مهدی انصاری از افراد قدیمی هستند.

او همچنین درباره مشکل اصلی تیم ملی شنا، کمبود استخر ۲۵ متر، توضیح داد: مسابقات داخل سالن به صورت مسافت کوتاه است اما در ایران استخر ۲۵ متر وجود ندارد و در مسیر برگشت شناگران در حال رقابت دچار مشکل می‌شوند. با همه این مشکلات طبق شناخت خوبی که شناگران از خودشان دارند این مشکل را با کمک کادرفنی خوب تیم ملی برطرف کرده‌اند. امیدوارم هر چه زودتر این مشکلات از سر راه شنای ایران کنار رود تا شاهد مدال‌آورهای این رشته پرمدال المپیکی باشیم. شناگران ایران توانایی‌های خود را با شکستن رکوردهای سرعتی نشان داده‌اند و امیدوارم با توجه بیشتر شاهد موفقیت این رشته باشیم.

سمیع‌زاده درباره نتایج تیم ملی واترپلو جوانان در مسابقات جهانی، اظهار کرد: نتایج کسب شده به هیچ وجه برای هیات رییسه فدراسیون رضایت بخش نیست. در جلسه کمیته فنی که برگزار می‌کنیم قطعا درباره نتایج ضعیف این تیم صحبت می‌کنیم تا دلایل این نقاط ضعف را مشخص کنیم. ما حتی با توجه به شرایط حاکم بهترین تدارکات را برای این تیم ایجاد کرده بودیم. مسابقات برون مرزی خوبی را هم داشتند. حتی یک هفته قبل از آغاز مسابقات جهانی در صربستان حاضر شدند و مسابقات تدارکاتی را برگزار کردند. نتایج ضعیف این تیم مشخص است اما فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو سعی می‌کند تا سه رشته المپیکی خود را به بهترین شکل ممکن اداره کند تا شاهد نتایج خوب این تیم باشیم.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در پایان این گفت‌وگو با اشاره به شرایط تیم ملی شیرجه، ادامه داد: اردوی تیم ملی شیرجه در استخر آزادی آغاز شده است و هدایت این تیم را آقای خیبری‌نژاد و فرشید حسینی یکی از مربیان خوب شهرستان بر عهده دارند. البته در مورد مربی خارجی هم باید بگویم که ما به این مربی نیاز داریم اما جذب مربی خارجی به شرایط مناسب نیاز دارد. باید مسائل مالی و سخت‌افزاری را مدنظر قرار دهیم تا در صورت جذب مربی خارجی به مشکل بر نخوریم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خصوصی دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.