سمیع زاده: ۱۵۰ هزار ورزشکار بیمه شده در رشته شنا فعال هستند

سمیع‌زاده با بیان اینکه هم اکنون ۱۵۰ هزار ورزشکار بیمه شده در رشته شنا فعال است، متذکر شد: سطح کیفی رشته شنا با وجود محدودیت های اعتباری و نیز عدم وجود استخر مناسب در حال رشد بوده و رضایت بخش است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن سمیع‌زاده عصر دیروز (یکشنبه) در مراسم اختتامیه نخستین دوره کلینیک تخصصی کارگروه نوجوانان شنا در سال ۱۳۹۵ در سرعین با بیان اینکه هم اکنون ۱۵۰ هزار ورزشکار بیمه شده در رشته شنا فعال است، متذکر شد: سطح کیفی رشته شنا با وجود محدودیت های اعتباری و نیز عدم وجود استخر مناسب در حال رشد بوده و رضایت بخش است. متاسفانه تصویب طرح واگذاری اماکن ورزشی و استخر به بخش خصوصی در مجلس قبلی باعث بروز مشکلاتی برای فدراسیون ها و افت برخی رشته ها شد.

وی یکی از دلایل آن را واگذاری این اماکن به افراد ناکارآمد برشمرد و ابراز امیدواری کرد که مجلس دهم به منظور توسعه رشته های ورزشی به خصوص رشته شنا اقدامات اساسی انجام دهد.

دبیرکل فدراسیون شنا، شیرجع و واترپلو تصریح کرد: علاوه بر این انتظار است که مجلس جدید اصل سوم قانون اساسی را احیا کند تا ورزش نیز همچون بهداشت و آموزش عالی رایگان در اختیار مردم قرار گیرد.

وی تحقق این مهم را بسیار ارزشمند و موجب رشد رشته های ورزشی از جمله شنا، شیرجه و واترپلو دانست.

به گفته سمیع‌زاده توسعه رشته شنا، شیرجه و واترپلو در کشور و تربیت استعدادهای این رشته مهمترین برنامه فدراسیون بوده و در این زمینه توجه به برنامه های آموزشی در دستور کار قرار گرفته است.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با تاکید بر اینکه در این راستا امسال برای آموزش مربیان پایه برنامه های گسترده ای تدارک دیده شده است، برگزاری کلینیک تخصصی مربیان برتر شنای کشور در سرعین را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب