سهیل رستمیان: اردوی ترکیه برای تیم ملی واترپلو به موقع بود

ملی پوش واترپلو با تاکید بر اینکه ورزش فقط فوتبال نیست گفت: امیدوارم در یک سال باقیمانده تا بازی‌های آسیایی توجه ویژه‌ای به واترپلو شود.

ساناز سلیمان آبادی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از خبرگزاری مهر، تیم ملی واترپلو زیر نظر الکساندر چیریچ اردوی یک‌هفته‌ای از ۱۰ شهریور ماه در کشور ترکیه برگزار خواهد کرد. وحید رضایی و نادر غفوری نیز به‌عنوان مربی و سرپرست در این اردوی آماده‌سازی حضور دارند و ۱۵ ملی‌پوش هم تیم‌ملی را همراهی خواهند کرد.

سهیل رستمیان ملی‌پوش واترپلو در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شرایط و وضعیت اردوهای ملی گفت: از اردیبهشت‌ماه سال جاری تمرینات به‌صورت مستمر آغاز شد. تمرینات قدرتی و استقامتی را پیگیری کردیم و روز چهارشنبه عازم ترکیه برای برگزاری یک اردوی تدارکاتی شدیم. قرار است با چند تیم باشگاهی از ترکیه دیدارهای تدارکاتی برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: برگزاری این اردوی تدارکاتی بسیار به‌موقع و درست بود چرا که در روحیه ملی‌پوشان تاثیر زیادی داشت. حدود دو سال هیچ دیدار تدارکاتی برگزار نشد و برگزاری این اردوی تدارکاتی در ترکیه لازم بود.

ملی‌پوش واترپلو درباره حضور چیریچ در اردوهای ملی نیز گفت: پیش‌ از حضور چیریچ، تمرینات با حضور وحید رضایی و زیر نظر سرمربی تیم‌ملی پیگیری می‌شد اما از زمان حضور چیریچ به اردوی تیم‌ملی تمرینات به‌صورت جدی‌تر پیگیری و کارها با دقت بیشتری انجام شد.

رستمیان در پاسخ به این سوال که پس‌از کسب مدال برنز بازی‌های آسیایی دوره گذشته آیا تیم ملی توانایی حضور در فینال بازی‌ها را دارد؟ گفت: سال ۲۰۱۸ به جامعه ورزش کشور، واترپلو، رؤسای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و نیز خودمان ثابت کردیم که می‌توانیم در آسیا حرف برای گفتن داشته باشیم و بدرخشیم. همان‌طور که پس‌ از ۴۴ به مدال برنز بازی‌های آسیایی رسیدیم، اما دفاع از این عنوان به‌دست‌آمده به‌ مراتب سخت‌تر از کسب آن بود. کار سختی در پیش داریم. سایر رقبا تمرینات خود را پیگیری کرده‌اند، اردوهای زیادی انجام داده‌اند. تا به امروز ضعیف عمل کرده‌ایم و کرونا نیز در آن تاثیر گذار بود، امیدوارم در یک‌سال باقی‌مانده تا بازی‌های آسیایی تمرینات پرفشارتر و دیدارهای تدارکاتی خوبی برگزار شود. توانایی حضور در فینال را داریم اما این فقط منوط به تلاش ملی‌پوشان نیست و این‌گونه نیست که بقیه که بیرون از گود هستند تمام چیزها را از ملی‌پوشان بخواهند، واترپلو حمایت همه جانبه نیاز دارد.

ملی‌پوش واترپلو در پایان گفت: امیدوارم نگاه به ورزش عادلانه‌تر باشد. ورزش فقط فوتبال نیست، واترپلو و سایر رشته‌های ورزشی استعدادهای بسیاری دارند. اگر نگاه ویژه‌ای به آن‌ها شود و حمایت خوبی صورت گیرد می‌توانند مدال‌های خوش‌رنگی برای کشور به دست آورند.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.