شانس المپیکی شدن واترپلو در گرو حمایت کمیته ملی المپیک

فدراسیون شنا، ‌شیرجه و واترپلو ایران نامه‌نگاری‌اش با فدراسیون جهانی برای احیای حق تیم ملی در مسیر کسب سهمیه المپیک را آغاز کرده و حالا تیم ملی در انتظار ورود حمایتی کمیته ملی المپیک است.

عنایت حسینی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از خبرگزاری ایرنا، قزاقستان به عنوان میزبان رقابت‌های انتخابی المپیک واترپلو تا کنون دوبار این رقابت‌ها را به دلیل ویروس کرونا به تعویق انداخته و در جدیدترین تصمیم نیز دیگر نمی‌خواهد این رقابت‌ها را برگزار کند.

فدراسیون جهانی نیز به دلیل نبود وقت، اعلام کرده بهترین تیم‌های آسیایی در بازی‌های آسیایی جاکارتا به المپیک خواهند رفت که براین اساس قزاقستان سهمیه مردان و چین سهمیه زنان را کسب خواهند کرد اما طبق قانون فینا در صورت بروز چنین اتفاق‌هایی باید یک تک مسابقه بین تیم‌های مدعی برگزار شود و اکنون ایران و قزاقستان به عنوان ۲ مدعی اصلی کسب سهمیه المپیک باید مسابقه‌ای داشته باشند.

فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ایران طی نامه نگاری‌هایی با فدراسیون جهانی اعتراض خود نسبت به این تصمیم را اعلام کرده و تاکید داشته تیم ملی کشورمان آماده رویارویی با قزاقستان در هر کشوری هست اما پاسخ فینا این بوده که ایران می‌تواند در رقابت‌های انتخابی بین قاره‌ای شرکت کند.

تیم ملی واترپلو ایران در رقابت‌های بین قاره‌ای به دلیل حضور کشورهای اروپایی شانسی برای المپیکی شدن ندارد و از فدراسیون جهانی خواسته یا تک مسابقه با قزاقستان برگزار شود یا هر دو کشور در رقابت‌های بین قاره‌ای حاضر شوند و بهترین تیم آسیایی به المپیک برسد.

هنوز تصمیم نهایی فدراسیون جهانی اعلام نشده و در این مرحله زمان ورود نهادهای اصلی ورزش کشور از جمله کمیته ملی المپیک به ماجرا است. قطعا با ورود کمیته ملی المپیک ایران به مساله پیش‌روی تیم ملی واترپلو می‌توان امیدوار بود که فدراسیون جهانی حقی را ضایع  نکند و تیم ملی کشورمان برای رسیدن به المپیک ۲۰۲۰ شانس داشته باشد.

اکنون ملی‌پوشان واترپلو ایران که پس از مدال برنز در بازی‌های آسیایی شانس زیادی برای المپیکی شدن دارند در انتظار حمایت کمیته ملی المپیک هستند.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب