شب‌انگیز: دیکته نانوشته غلط ندارد

حمید شب انگیز پیش کسوت واترپلو ایران با اشاره به عملکرد تیم ملی واترپلو در قهرمانی آسیا گفت: دیکته نانوشته غلط ندارد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ تیم ملی واترپلو ایران بعد از ۲۱ سال دوری از مسابقات قهرمانی آسیا هفته آخر آبان ۱۳۹۵ در دهمین دوره آن به میزبانی ژاپن حضور پیدا کرد. تیم تازه متحول و جوان شده ایران در این مسابقات در حالی به مقام چهارمی دست پیدا کرد که دیدار رده‌بندی را در ضربات پنالتی به چین قدرتمند واگذار کرد. در خصوص عملکرد تیم ایران با مربی صرب‌اش در این مسابقات با حمید شب انگیز کارشناس با تجربه و مربی اسبق تیم ملی واترپلو کشورمان به گفتو گو نشستیم.

وی عملکرد تیم ملی واترپلو را در مسابقات آسیایی مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: باید به این نکته که تیمی کاملا جوان در این مسابقات شرکت کرده توجه داشت . جوان‌گرایی خوبی در تیم ملی صورت گرفته، همچون سایر تیم های آسیایی.

 

کارشناس واترپلوی ایران با اشاره به کسب نتیجه مساوی با چین اذعان داشت: این نتیجه قطعا توقع من و علاقه‌مند به این رشته را بالا خواهد برد.با توجه تغییرات صورت گرفته و در صورت صلاح دید فدراسیون برای ملحق شدن چند بازیکن کنار گذاشته شده، انتظار ما شکست چین در مسابقات بعدی است.

مربی اسبق تیم ملی در رابطه با انتقادات پیرامون تیم ملی در وضعیت کنونی گفت کسانی که در بطن کار نمی باشند حق انتقاد ندارند ناگفته نماند که انتقاد هم باید به حق باشد هم سازنده.

وی با اشاره به ثبات رنکینگ تیم ایران در سا‌ل‌های اخیر در مورد چیریچ افزود: اسم و رسم بزرگی نسبت به مربیان بزرگ دنیا ندارد اما من شخصا کار او را تایید می‌کنم. او به عنوان یک فرد توانمند و یک مربی کاردان به درد تیم ما می خورد، ۸سال در کنار تیم ملی با مربیان خوب کروات کار کرده‌ام . چیریچ شخصیت جدی داشته و معلوماتش به روز است از همه مهمتر این‌که از بازیکنان تراز اول دنیا بوده و می تواند خودش هر موردی را که لازم باشد به بازیکنان در آب نشان می دهد.

شب انگیز در پاسخ به این سوال که آیا باید زمان بیشتری به این تیم داد، بیان کرد: چیریچ یک سال و اندیست سکان تیم ملی را در دست دارد ، از این به بعد باید شاهد تغییرات در نتایج تیم ملی باشیم. ملاک تغییر هم برای علاقمندان فقط کسب مدال آسیایی است.

کارشناس واترپلو ایران با اشاره به جایگاه همیشگی تیم چین در سه تیم اول آسیا افزود: بازی خوب ملی‌پوشان با چین را کسی نمی‌تواند نادیده بگیرد و از قابلیت‌‌های واترپلوییست‌های جوان ما کم کند. به نوعی می توان تساوی با چین را برد تلقی کرد. اما این برد باید در رنکینگ تاثیرگذار باشد تا به چشم بیاید.

وی در پایان اشاره کرد باید از این تیم ملی حمایت شود و  نباید بگذاریم این تیم رها شود. در کمیته فنی نیز اعلام کردم چند بازیکن توانمند در حال حاضر به دلایلی دور از تیم ملی به سر می برند چنانچه این بازیکنان به تیم ملی ملحق شوند قطعا تیم ملی نتایج بهتری خواهد گرفت. چیریچ مربی توانمندی است ولی امروز جزو چند مربی مطرح دنیا نیست اما به نظر من وی بهترین گزینه در حال حاضر برای تیم ملی ایران است و امیدوارم با استفاده از تمام پتانسیل واترپلو بتواند واترپلو ما را به مدال برساند.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب