شرافت‌وزیری: بعضی مصدومیت‌ها از صلیبی پای فوتبالیست‌ها هم بدتر است

پزشک فدراسیون شنا و تیم ملی واترپلو در پاسخ به وضعیت ورزشکاران حاضر در اردو گفت: خدا را شکر همه چیز خوب است و بچه ها خیلی خوب دارند تمریناتشان را پشت سر می گذارند.

مرتضی رضایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، خبرآنلاین نوشت:

همیشه و در همه رشته های ورزشی در پشت صحنه آدم هایی فعالیت می کنند که معمولا زحمت های آنها دیده نمی شود.آدم هایی که بعضی مواقع هم مورد بی مهری ورزشکاران قرار می گیرند و آنها هستند که در صف نخست اتهام برای مصدومیت های جزئی بازیکنان قرار می گیرند.یکی از این چهره ها آرش شرافت وزیری پزشک فدراسیون شنا و تیم ملی واترپلو است.پزشکی که به قول خودش هر کاری از دستش بر بیاید برای تیم ملی انجام می دهد.حتی وقتی به او گفتیم که بعضی از ملی پوشان گلایه می کنند و می گویند در تیم ملی پزشک داریم اما همیشه در دفتر فدراسیون می نشیند او بدون اینکه واکنش تندی نشان بدهد گفت:«اشکالی ندارد.بچه ها به خاطر این مسابقات تحت فشار هستند و بالاخره باید استرس هایشان را یک طوری خالی کنند.»
در حال حاضر وضعیت بچه ها در اردوی تیم ملی واترپلو چطور است؟مصدوم که نداریم؟
خدا را شکر همه چیز خوب است و بچه ها خیلی خوب دارند تمریناتشان را پشت سر می گذارند.آن طور که باید آسیب دیدگی ها جدی نیست.هرچند که بچه ها سنگین تمرین می کنند و ممکن است یک دردسرهای کوچک داشته باشند اما تا امروز هیچ مشکلی به صورت جدی آنها را تهدید نکرده است.
شایع ترین مصدومیتی که ممکن است برای بچه های واترپلو رخ بدهد چه چیزی است؟ مثلا بدتر از فوتبال است یا نه؟
در واترپلو بیشتری ناحیه ای که آسیب می بیند کتف و شانه است.آن هم به دلیل اینکه ورزشکاران مدام کتف و شانه خود را عقب و جلو می برند.توصیه می کنم برای اینکه بچه ها در واترپلو آسیب نبینند باید بدنسازی های خوبی داشته باشند و تمرینات انعطاف پذیری را هم به خوبی انجام بدهند.در کل مدل آسیب دیدگی در واترپلو مثل فوتبال یا بقیه رشته ها نیست.بچه ها ما در طول مسابه درگیری های زیادی دارند.ممکن است کپسول شانه آنها پاره شود که به مراتب بدتر از رباط صلیبی است و ممکن است یک ورزشکار را ماه ها از ورزش حرفه ای دور کند.

یک گلایه ای که بچه های واترپلو دارند این است که آنها بدنهایشان را گرم می کنند و پس از این کار در استخر آب سرد بازی می کنند که این کار ممکن است آسیبی جدی به آنها بزند.
اگر این اتفاق بیفت درست است.البته من شرایط بقیه استخرهای کشور را نمی دانم اما استخر ۹ دی آب استاندارد دارد و حتی کلر آن هم طبق استانداردهای جهانی تنظیم می شود.این بحثی که مطرح شده مربوط به ۱۵ سال پیش است.در شرایط فعلی و در استخر ۹ دی بعید است که چنین اتفاقی بیفتد.
آنها یک گلایه دیگر هم از تیم پزشکی دارند.بچه ها می گویند ما پزشک داریم اما فقط در دفتر فدراسیون می نشیند!
نه،ببینید این حرف اصلا درست نیست. در کنار بچه ها ی فیزیوتراپ و یک ماساژور حضور دارند و اصلا نیازی نیست که پزشک همیشه در کنار آنها باشد.اگر بازیکنی آسیب دیده باشد آنها به پزشک ارجاع می دهند.واترپلو مثل تکواندو و ورزش های دیگر نیست که در زمین مسابقه مداوا صورت بگیرد.اگر خدای ناکرده مشکلی پیش بیاید ما همیشه در خدمت ورزشکاران بوده ایم اما این طور نیست که همیشه در استخر و کنار آب باشیم.معمولا در تمرین اتفاق زیادی نمی افتد چون بیشتر تمرینات بچه ها ورزش شنا است.ما هفته قبل بچه ها را یک ویزیت دوره ای کردیم و خدا را شکر مشکل خاصی وجود نداشت.بچه ها هم اکر این حرف را زده اند به این دلیل است که این روزها تحت فشارند.آنها مسابقات مهمی را در پیش دارند و استرس زیادی دارند.به هر حال باید این استرس را یک جوری تخلیه کنند.تا جایی که من می دانم فدراسیون بهترین نیروها را جذب کرده و دارد تمام تلاشش را می کند تا بهترین سرویس ها را به ورزشکاران بدهد.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.