شریف نیا: توسعه شنا بدون هزینه کردن امکان پذیر نیست

رئیس هیات شنا استان ایلام گفت: با توجه به توانایی‌هایی که از رضوانی سراغ دارم معتقدم او می‌تواند شنا را به سر منزل مقصود برساند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ عبدالخالق شریف نیا رئیس هیات شنا استان ایلام درباره فعالیت‌های این هیات گفت: تنها در رشته شنا در بخش آقایان و بانوان فعالیت داریم. در واترپلو و شیرجه نیز نیازمند حضور مربیان برای آموزش به علاقمندان هستیم. برای راه اندازی این رشته‌ها رایزنیهایی با فدراسیون داشته‌ایم. مسابقات شنا در مناسبت‌های مختلف در سطح استان برگزار می‌شود. ضمن این که قرار است اواخر شهریور مسابقات و جشنواره شنا بانوان برگزار شود. کلاس‌های مربیگری و داوری نیز از مهر ماه آغاز می‌شود. اگر فضای مناسب در اختیار هیات قرار بگیرد به زودی رشته‌های شیرجه، واترپلو و شنای موزون را بر اساس برنامه ریزی منظم راه اندازی می‌کنیم.
او درباره چگونگی فرآیند نخبه‌یابی و ظرفیت شنا در استان ایلام اضافه کرد: دبیرهیات در استخرهای مختلف رفت و آمد دارد و با مشورت مربیان استعدادها را کشف می‌کنند. مردم ایلام از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار هستند و علاقه زیادی به ورزش‌های آبی دارند. معتقدم در بخش تکنیک دارای ضعف هستیم. ما نیز باید همانند کشورهای دیگر که شنا را از کودکی آغاز می‌کنند، از ابتدا کودکان را برای این رشته پرورش دهیم.
شریف نیا درخصوص مکان تمرین شناگران استان تصریح کرد: هنوز استخری در اختیار هیات قرار نگرفته است. ما یکی از استخرهای استان را روزهای زوج از ساعت ۸ الی ۱۴ اجاره کرده‌ایم. در این ساعات هم کلاس آموزشی داریم و هم تیم‌ها به تمرین می‌پردازند. هزینه هفتگی اجاره استخرها مبلغی نزدیک به ۷۰۰ هزار تومان است. بخشی از این هزینه‌ها از کلاس‌های آموزشی تامین می‌شود و بخشی دیگر به عنوان بدهی هیات باقی می‌ماند.
رئیس هیات شنا استان ایلام اظهار کرد: با پیگیری فدراسیون و قولی که شخصا در مجمع سالیانه از داورزنی گرفته‌ام، قرار بر این شد بعد از پایان قراردادهای بخش خصوصی در استخرها، یکی از استخرهای استان در اختیارهیات قرار بگیرد.
او با اشاره به لزوم توسعه و رشد شنا بیان کرد: شنا رشته‌ای سفارش شده در دین اسلام است و باید به آن توجهی دو چندان داشت. مدیریت فعلی فدراسیون بسیار قوی است و مطمئن هستم می‌تواند شنا را به سر منزل مقصود برساند. ضمن این که لازم است وزارت ورزش و جوانان از نظر مالی فدراسیون را تامین کند. توسعه شنا بدون هزینه کردن امکان پذیر نیست.
شریف نیا درباره ارتباط هیات با فدراسیون خاطر نشان کرد: خوشبختانه ارتباط خوبی با فدراسیون داریم. رضوانی و سمیع زاده هر دوتوانایی بالایی در انجام امور دارند. به علاوه این که یاقوتی به عنوان بزرگ تر و مشاور می تواند کمک شایانی برای پیشبرد امور داشته باشد. هیات به فدراسیون نیاز دارد اما ما شرایط فعلی و کمبود بودجه فدراسیون را درک می کنیم.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب