شفاف سازی دبیر فدراسیون شنا درباره مسابقات دبی/ سمیع زاده: بزرگنمایی نمی کنیم

دبیر کل فدراسیون شنا لزوم وحدت رویه و تبعیت از سیاست های کلی نظام مخصوصا دولت را دلیل تصمیم فدراسیون برای اعزام تیم های باشگاهی به جای تیم ملی به مسابقات دبی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛  محسن سمیع زاده درگفت وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، با بیان اینکه زمان اعزام شناگران به مسابقات دبی کشورهای عربی منطقه یک موضع خصمانه در ورزش نسبت به ایران گرفته بودند، افزود: در چند ماه گذشته با توجه به بحث های سیاسی پیش آمده، در هییت رییسه فدراسیون مطرح شد که باتوجه به لزوم وحدت رویه و تبعیت از سیاست های کلی نظام مخصوصا دولت محترم، شناگران ایران برای کسب سهمیه المپیک تحت لقای تیم ملی اعزام نشود.

او درباره دلیل اعزام دو تیم باشگاهی به این رقابت ها گفت: دو تیم موج های آبی مشهد و هیئت شنای تهران درخواست کردند که با هزینه خود به این رقابت ها اعزام شوند، مراتب به صورت یکسان به شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان ارسال و در نهایت این دو تیم اعزام شدند البته چند تن از ملی پوشان با تیم موج های آبی مشهد به این رقابت ها اعزام شدند.

وی درباره هزینه ی اعزام این دو تیم به رقابت های دبی تصریح کرد: تیم موج های آبی قهرمان لیگ کشور بود و باشگاه هزینه اعزام را پرداخت کرد و حضور در این مسابقات برای شناگران موج های آبی رایگان بود، جا دارد از علیزاده مدیریت محترم باشگاه موج های آبی تشکر می کنم که انصافا در چند سال اخیر حمایت های شایان توجهی از شنا داشت، تیم هیئت تهران نیز با توجه به بضاعت اندکی که داشت، گویا ۵۰ درصد اعتبارات اعزام را از والدین دریافت کرد و ۵۰ درصد را خود هیئت داد، البته من خیلی از جزئیات این موضوع مطلع نیستم و مسئول هئیت شنای تهران بهتر می تواند پاسخگو باشد.

محسن سمیع زاده درباره حاشیه های پیش آمده در خصوص مجوز شرکت تیم تهرانی به این رقابت ها بیان کرد: برای اعزام ورزشکار و مربی تحت لقای پرچم کشور برای اعزام به میادین برون مرزی حتما باید موارد در شورای محترم برون مرزی وزارت ورزش و جوانان مطرح و شورا به عنوان مرجع عالی تصمیم گیری در این خصوص مجوز صادر کند. تیم تهرانی و تیم مشهدی مراتب درخواست خودشان را به فدراسیون در اوایل اسفند ماه سال گذشته ارسال کردند و در آن مقطع فدراسیون طی مکاتباتی دو در خواست را به شورای برون مرزی فرستاد. به دلیل نقایصی که در مدارک وجود داشت درخواست تیم تهرانی مطرح نشد و از دستور کار خارج شد. ولی تیم مشهدی مجوز شورای برون مرزی را همان تاریخ گرفت.

وی همچنین درباره چگونگی دریافت مجوز تیم تهرانی برای شرکت در این رقابت ها گفت: نهایتا با پیگیری ها و هماهنگی های صورت گرفته شورای محترم در لحظات اضطراری با توجه به نزدیکی مسابقات ابتدا شفاهی و در نهایت مکتوب با اعزام این تیم موافقت کرد.

دبیر کل در ادامه با اشاره به طرح این موضوع از سوی هیئت تهرانی که چرا در سایت رسمی فدراسیون اعزام تیم موج های آبی به صورت خبر منتشر شد ولی اعزام تیم تهرانی اعلام نشداظهار کرد: در آن زمان فدراسیون شنا مجوزی را چه به صورت شفاهی و چه مکتوب از وزارت ورزش دریافت نکرده بود. فدراسیون تابع قوانین وزارت ورزش است.

مسابقات لیگ برتر شنا

سمیع زاده همچنین درباره شائبه به وجود آمده درباره استعفای سرپرست هیئت شنای تهران و میزان حمایت فدراسیون از مسئول فعلی شنای تهران بیان کرد: فدراسیون شنا به عنوان متولی ورزش، همواره ورزش را مورد حمایت قرار داده و به تمام استان ها نگاه یکسانی دارد. موظف هستیم از تمام هیئت ها حمایت کنیم، کریمی گزینه ای بود که شخص بنده معرف ایشان بودم و به فدراسیون معرفی کردم و فعلا دوران سرپرستی را طی می کند، موضوع استعفای ایشان را شنیدم ولی چیزی به دست فدراسیون نرسیده و دیروز در تماس تلفنی خود ایشان این موضوع را رد کرد.

سمیع زاده درباره زمان برگزاری انتخابات مشخص شدن رییس هیئت تهران بیان کرد: به محض انجام تشریفات اداری لازم شرایط برگزاری مجمع مهیا می شود و بلافاصله مجمع را برگزار می کنیم. قطعا مشکلی در این باره نیست، برای برگزاری مجمع اداره کل باید یک سری استعلامات و ثبت نام هایی را صورت دهد. نهایتا این مدارک و استعلامات به فدراسیون انتقال داده می‌شود و با هماهنگی مدیر کل استان تهران و رییس فدراسیون انتخابات انجام می شود. مطئمن باشید این مجمع نیز به زودی برگزار خواهد شد.

او در خصوص دلیل عدم کسب سهمیه در رقابت های دبی تشریح کرد: سطح مسابقات در برخی از موارد به قدری بالا بود که ورودی سهمیه A توسط کشور های مصر و الجزایر صورت گرفت و در برخی از موارد سطح رقابت ها به قدری پایین بود که سه ورزشکار در یک ماده با هم رقابت کرده یک نفر اول یک نفر دوم و یک نفر سوم شد. پس باید بدانیم در رشته های انفرادی رنگ مدال زیاد اهمیت ندارد بلکه رکوردهای شناگران حائز اهمیت است، علت اینکه بازیکنان کسب سهمیه نکردند همین این بود. هدف گذاری مربیان تیم ملی برای مسابقات مجارستان است که تیر ماه برگزارمی شود.

در پایان دبیر کل فدراسیون شنا گفت: در رشته های انفرادی مانند شنا، رکورد بازیکنان حائز اهمیت است و بایستی یاد بگیریم رکورد ها را با مقیاس های بین امللی قیاس کنیم و ارزش گذاری کنیم. اگر این موضوع با کسب مدال باشد چه بهتر و بسیار و بسیار حائز اهمیت است. فدراسیون شنا اهل بزرگنمایی نیست و ما همواره سعی می کنیم واقعیت های این رشته را منعکس کنیم.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب