شناگران ایران در ۵۰متر پروانه و ۱۰۰متر آزاد به آب می زنند

در ادامه رقابت های شنا بازی های آسیایی اینچئون بامداد فردا (پنج شنبه) مهدی انصاری در 50 متر پروانه و  آرشام میرزایی و احمدرضا جلالی در ماده 100 متر آزاد با حریفان به رقابت می پردازند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه واترپلو؛ در پنجمین روز شنا بازی های آسیایی اینچئون سه نماینده ایران سه نماینده در ماده های ۵۰ متر پروانه و ۱۰۰ متر آزاد دارد. مهدی انصاری در ۵۰ متر پروانه و آرشام میرزایی و احمدرضا جلالی در ماده ۱۰۰ متر آزاد بامداد فردا به آب می زنند.

انصاری در خط دو دسته دوم ماده ۵۰ متر پروانه به رقابت با حریفان خود می پردازد. طبق برنامه کمیته برگزاری مسابقات مهدی انصاری و سایر رقیبان هم دسته اش از ساعت ۰۹:۰۰ صبح به وقت محلی(۳:۳۰ بامداد) به آب می زند.

بهترین رکورد مهدی انصاری در این ماده ۲۵/۴۹ثانیه است که در چهارمین مرحله لیگ شنا در سال ۱۳۹۲ ثبت کرده است. این شناگر جوان مراغه ای با ۱۹۱ سانتی متر قد و ۹۰کیلوگرم وزن قصد دارد تا در نخستین رویداد مهم بین المللی خود دست به رکوردشکنی بزند. این شناگر خوش آتیه توانسته است رکورد ملی ماده ۱۰۰متر پروانه را به نام خود ثبت کند.

علاوه بر این دو شناگر، آرشام میرزایی و احمدرضا جلالی بامداد فردا (پنج شنبه) به ترتیب در خط سه و چهار دسته دوم  ماده ۱۰۰ متر آزاد مسابقه می دهند. آرشام میرزایی جوان ۱۹ ساله کشورمان که تجربه حضور در مسابقات شنا قهرمانی جهان در بارسلونا دارد. بهترین رکورد او در ماده ۱۰۰ متر آزاد، ۵۳:۰۰ ثانیه در همان مسابقات قهرمانی جهان بارسلونا است. احمدرضا جلالی دیگر شناگر ایران ۲۲ سال سن دارد بهترین رکورد او ۵۴:۲۵ ثانیه در مسابقات قهرمانی کشور شیراز در سال ۱۳۹۲ است.

ملی پوشان شنای ایران از بامداد فردا (پنجشنبه) در استخر مدرن “مونهاک پارک تاء هوان” با سایر شناگران رقابت می کنند. این استخر که اختصاصا برای این دوره از بازهای آسیایی آماده شده است دارای بیش از ۳۰۰۰ صندلی برای تماشاگران است. معماری این استخر شبیه به شناگری است که در حین شنا آب را می شکافد و حرکت می کند. رقابت های رشته های آبی (شنا، شیرجه، واترپلو و شنای موزون) در این استادیوم برگزار می شود.

 

رکوردهای ماده ۵۰متر پروانه:

رکورد جهانی: رافائل مونز از اسپانیا ۲۲:۴۳ سال ۲۰۰۹

رکوردآسیا :ایساک جوزف اسکولینگ از سنگاپور و ژو چائو وی از چین ۲۳:۴۳ سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۰۹

رکورد بازی های آسیایی:  ژو چائو وی از چین ۲۳:۶۶ سال ۲۰۱۰

رکورد ملی: افشین عسگری ۲۵.۰۹ کاپ آزاد مالزی اردبیهشت ۱۳۹۱

رکورد مهدی انصاری: ۲۵.۴۹ مسابقات لیگ شنا ۱۳۹۲

 

رکوردهای ماده ۱۰۰ متر آزاد:

رکورد جهان: کاسیر چیلو از برزیل ۴۶:۹۱ سال ۲۰۰۹

رکورد آسیا: جی تائو نینگ از چین ۴۸:۲۷ سال ۲۰۱۳

رکورد بازی های آسیایی: تی ها وان پارک از کره ۴۸:۷۰ سال۲۰۱۰

رکورد ملی: محمد بیداریان ۵۱.۳۱ قهرمانی جهان رم ۲۰۰۹

رکورد آرشام میرزایی: ۵۳.۰۰ مسابقات قهرای جهان ۲۰۱۳

رکورد احمدرضا جلالی: ۵۴.۲۵ رقابت های قهرمانی کشور ۱۳۹۲

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب