شنای ایران باید از حالت گلخانه ای خارج شود/ بیداریان المپیکی شده است

مدیر اجرایی فدراسیون شنا گفت: شنای ایران در سال‌های اخیر دچار فرسایش شده و باید از حالت گلخانه‌ای خارج شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، محسن سمیع‌زاده با بیان این مطلب درخصوص شرایط تیم ملی شنا در آستانه حضور در رقابت‌های کاپ آزاد مالزی اظهار داشت: همانطور که کی‌روش برای تیم ملی فوتبال نیاز به بازی تدارکاتی دارد و پس از حرکت ناپسند اماراتی‌ها با تیمی در حد موریتانی بازی کرد، ما هم باید در مسابقات مختلف شرکت کنیم تا وضعیت آمادگی ملی پوشان را در شرایط مسابقه ارزیابی نمائیم.

وی با بیان اینکه از ابتدا هم اعلام کرده‌ بودیم که در مالزی به دنبال کسب سهمیه المپیک نیستیم، ادامه داد: شناگران در طول سال باید در رقابت‌های مختلف حضور پیدا کنند تا در شرایط مختلف مورد سنجش قرار بگیرند.

سمیع‌زاده خاطرنشان کرد: از حالا باید به فکر المپیک ٢۰١۶ بود. هدف میان مدت‌مان موفقیت در بازی‌های آسیای اینچون کره‌جنوبی است و پس از آن برای المپیک ٢۰١۶ آماده می‌شویم.

مدیر اجرایی فدراسیون شنا در خصوص انتقادهایی که در خصوص جوانگرایی تیم ملی شنا مطرح می‌شود، تصریح کرد: از دوم اردیبهشت ماه ۶۴ شناگر ١۴ تا ١٨ سال را به اردوی غیر متمرکز فراخوانده‌ایم. قبل از آن هم برای ١٣ مربی خوب کشور دو جلسه هماهنگی با یورگ وویت مربی آلمانی برگزار کردیم.

وی افزود: تیمی که قرار است عازم مالزی شود میانگین سنی زیر ٢۰ سال دارد؛ در این تیم به غیر از محمد بیداریان که ٢۴ ساله است سایر شناگران کمتر از ٢۰ سال سن دارند. سعید آشتیانی چون خوب تمرین نکرده بود در این تیم جایی ندارد، اما در بحث انتخاب قطعا بهترین‌ها انتخاب شده‌اند.

سمیع‌زاده با بیان اینکه مهم نیست که در مالزی سهمیه کسب کنیم یا نه، بلکه مهم این است که شناگران بتوانند رکورد خود را کاهش دهند، گفت: مسئولان فدراسیون جهانی برای بالا بردن کیفیت مسابقات المپیک و برای جلوگیری از این موضوع که هر کشوری نتواند به راحتی وارد این مسابقات شود اعلام کرده‌اند که روش اهدا وایلد کارت (سهمیه اعطایی) تغییر پیدا کرده است.

وی در ادامه گفتگوی خود با خبرگزاری فارس افزود: هر شناگری که در مسابقات جهانی حضور پیدا کرده باشد و رکورد خوبی از خود به جای گذاشته باشد از طریق مسئولان فدراسیون جهانی معرفی خواهد شد. از ایران هم محمد بیداریان توانست نظر مسئولان را جلب کند و گزینه‌ای است که حتما در المپیک حضور پیدا خواهد کرد.

مدیر اجرایی فدراسیون شنا با بیان اینکه گفته می‌شود رکورد شناگران ایرانی پایین‌تر از رکورد بانوان آسیایی است خاطرن شان کردم: ما خودمان هم قبول داریم که شنای ایران دچار فرسایش شده است و به همین دلیل یکی از بزرگان شنای جهان را به ایران آورده‌ایم تا خون تازه‌ای را در رگ‌های شنا تزریق کند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های فدراسیون شنا برای موفقیت در آسیا و جهان عنوان کرد: بدون شک اگر مدیریت صبور باشد و از برنامه‌ها حمایت کند در رقابت‌های مختلف تاثیرش را خواهیم دید. باید دنبال الگوی درست باشیم و از حالت گلخانه‌ای خارج شویم.

image_printپرینت مطلب