شنای قهرمانی آسیا| نتایج عالی با دست‌های خالی/ آنچه به جایی نرسد، فریاد است!

کاروان شنای ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا با توجه به شرایطی که داشت نتایج مناسبی کسب کرد.

مجتبی ذکی‌زاده/
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ خبرگزاری فارس نوشت: تیم ملی شنای ایران با ترکیب مهدی انصاری، بنیامین قره حسنلو، سینا غلامپور، علیرضا یاوری، مهرشاد افقری، متین بالسینی، متین سهران، پوریا رسایی، علی جعفری و محمد حسن شکری راهی مسابقات قهرمانی رده‌های سنی آسیا شد. شناگران ایران در این دوره از مسابقات موفق به کسب ۳ مدال برنز و یک مدال نقره تیمی شدند و بارها رکوردهای ملی را جابجا کردند.

عملکرد شناگران ایران در مسابقات قهرمانی آسیا با توجه به شرایطی که وجود داشت، خوب بود و توقعات را به قدری بالا برد که حالا همه منتظر هستند شنای بتواند سهمیه مستقیم المپیک بگیرد. شنای ایران همیشه مظلوم بوده و کمتر مسئولی برای کمک به این فدراسیون قدم برداشته است. کاروان ایران در دوره گذشته این مسابقات بنا به دلایلی عجیب از جمله صادر نشدن بلیت هواپیما و مخالفت با اعزام زمینی تیم نتوانست به این رقابت‌ها برود، اما امسال قدم مثبتی برداشته شد و کاروان شنای ایران راهی هند شد تا شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک هم آزمایش کنند، اما طبق برنامه کادر فن شناگران ایران هنوز به اوج آمادگی خود نرسیده‌‌اند و هنوز نیاز به زمان دارند.

کسب چند مدال و جابجا کردن رکورد در رقابتی که جنبه انتخابی المپیک دارد و تمام تیم‌ها با قدرت کامل وارد آن شده‌اند بسیار ارزشمند است و کمترین توقع این بود که حداقل استقبال شایسته‌ای از کاروان شنای ایران پس از بازگشت از مسابقات می‌شد، اما بازهم آقایان در خواب بودند و قهرمانان وارد ایران شدند.

باید پذیرفت که شنای ایران در مسیر پیشرفت قرار گرفته، اما شاید مهمترین نیاز شناگران ایران در شرایط کنونی زمان و البته حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی دانست. شنای ایران از نظر امکاناتی اصلاً با کشورهای آسیایی قابل مقایسه نیست و با توجه به مشکلات اقتصادی همیشه با دست‌های خالی به مصاف رقبا می‌رود؛ حتی شناگران ایران در ابتدای سال استخر آزادی را که کمترین حق‌شان بود را هم در اختیار نداشتند که البته پس از مدتی توانستند به حق خود برسند و تمرینات‌شان را دنبال کنند.

شناگران ایران اگر به خوبی حمایت شوند، طبق برنامه پیش بروند و بتوانند کسب سهمیه کنند سالی رویایی برای شنای ایران رقم خواهند زد. کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ در شرایط کنونی جدی‌ترین هدف خانواده شنا است که می‌تواند با حمایت همه جانبه محقق شود.

فرید فتاحیان دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد عملکرد شناگران ایران در رقابت‌های قهرمانی رده‌های سنی آسیا اظهار داشت: ما در این دوره از مسابقات در رده سنی ۱۵-۱۷ سال شناگری به نام جعفری داشتیم که با عملکرد درخشانش نشان داد آینده بسیار خوبی دارد. او در رده سنی خودش توانست ۲ رکورد بزرگسالان را جابجا کند و به نوعی بهترین شناگر ما در این دوره از رقابت‌ها بود.

وی ادامه داد: در رده بزرگسالان شناگران ما طبق برنامه از قبل تعیین شده در اوج آمادگی خود نبودند، اما توانستند به خوبی کسب تجربه کنند، اما با این حال کسب مدال هم داشتیم که بسیار ارزشمند است. انتظارات از آنها بیشتر بود، اما با توجه به اینکه این دوره از مسابقات جنبه انتخابی المپیک هم داشت مدال‌ها و نتایج شناگران بسیار ارزشمند بود.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درمورد عدم استقبال مسئولان از کاروان شنای ایران تصریح کرد: برخی مسئولان جایی می‌روند که دوربین هم باشد. رشته شنا همیشه مظلوم است و هیچگاه توجه ویژه‌ای به آن نمی‌شود. مسئولان باید متوجه باشند که شنا چه جایگاهی در المپیک دارد و چند مدال در این رشته تقسیم می‌شود، اما متاسفانه آنچه به جایی نرسد فریاد است!

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب