شنا در نگاه نام آوران

شنا برای بسیاری بیش از یک ورزش است، برای آن ها که می گویند: کلر عطر من است.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ شنا برای هرکس مفهوم مشخصی دارد. برای خیلی ها شنا ورزش مادر است اما برای شناگران این مفهوم چیزی بیش از ورزش است. قهرمانان، مدال آوران المپیک و علاقه مندان و دوستداران شنا هر یک از زاویه نگاه خود این ورزش را تعریف کرده اند. زاویه ای که نگاه از پنجره آن خالی از لطف نیست.

* با وجود تمام افرادی که می گویند “شدنی نیست”، تنها چیزی که نیاز است داشتن یک رویاست… (مایکل فلپس)
* آب دوست شماست. نیازی به جنگیدن با آن ندارید. تنها، روحیه ای که آب به شما می دهد را به اشتراک بگذارید و همین تفکر به شما کمک می کند پیش بروید. (الکساندر پاپوف- دارنده مدال طلای المپیک)
* اگر شما را به چالش نمی کشد، تغییرتان نمیدهد. بهتر شنا کنید… (کمپانی اسپیدو)
* من هرگز نمی گویم چیز غیر ممکنی وجود دارد. همه چیز ممکن است تا زمانی که شما ذهن، تلاش و زمانتان را برایش اختصاص دهید. (مایکل فلپس)
*هیچ کس غرق نمی شود اگر عادت به دعا در درگاه خدا داشته باشد و شنا کردن بلد باشد 🙂 (یک ضرب المثل روسی)
* زمانی که به نظر سخت می رسد شما در مسیر درستی قرار دارید (کمپانی اسپیدو)
* رویایتان را به مردم نگویید، نشانشان دهید. (نویسنده ناشناس- تک جمله های شنا)
* کلر عطر من است (ضرب المثلی رایج بین شناگران)
* مردم از من می پرسند در حین مسابقه در ذهنت چه می گذرد؟ و من پاسخش را نمی دانم. تلاشم را می کنم و اجازه می دهم بدنم کاری انجام دهد که بلد است. (ایان تورپ- شناگر استرالیایی و دارنده چند نشان طلای جهان)
* من همیشه می خواستم “پیتر پن” (شخصیت کارتونی کمپانی دیزنی) پسربچه ای که هیچ وقت بزرگ نمی شود باشم. نمی توانم پرواز کنم، اما شنا بهترین راه بعد از آن است. این رشته سرشار از هارمونی و تناسب است. آب آسمان من است. (کلایتون جونز- نویسنده و طنزپرداز امریکایی)
* سخت تلاش کن، بزرگ آرزو کن… (شعار مشهور کمپانی نایکی)
* در تمرینات همه ۹۰ % تمرکز را روی آمادگی بدنی می گذارند و ۱۰% آمادگی ذهنی. اما در مسابقات ۹۰% شرایط ذهنی اهمیت دارد چرا که در سطح ممتاز تفاوت های فیزیکی بسیار ناچیز است (الکا گراهام- شناگر المپیکی سابق استرالیا)
* به مدت چهار سال هر شب در رویای خود نشان طلا را در محل مسابقات به گردن می آویختم. (مگان کوان- دارنده دو نشان طلای المپیک ۲۰۰۰ سیدنی)
* خیلی که خوب باشید نمی توانند نادیده بگیرندتان… (نویسنده ناشناس- تک جمله های شنا)
* راه حل در میان خودمان ست (باب بومن- مربی افسانه ای فلپس)
* اونی که تسلیم شد رو یادت میاد؟…کس دیگه ایم یادش نمیاد (کمپانی اسپیدو)

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.