به گزارش روابط عمومى فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ امام جعفر صادق (ع) در سن ۳۱ سالگی پس از مرگ پدرش به امامت رسید. امامت ایشان همزمان با سال‌های پایانی حکومت بنی امیه و سال‌های آغازین حکومت بنی عباس بود و به علت ضعف و عدم استقرار نظام سیاسی، وی فرصت بسیار مناسبی برای فعالیت فرهنگی و مذهبی به دست آورد.

حضرت امام جعفر صادق(ع) پیشوای ششم مسلمانان، در روز ۲۵ شوال به دست خلیفه ی عباسی، منصور دوانیقی مسموم و در مدینه به شهادت رسید. امام صادق(ع) به شیخ الائمه نیز معروف است زیرا عمر ایشان از تمامی ائمه اطهار(ع) طولانی تر است. حضرت را در قبرستان بقیع در کنار پدر، جدّ و امام حسن مجتبی(ع) دفن کردند.
آن امام به هنگام شهادت شصت و پنج سال داشته و مدت سی و چهار سال از امامت حضرتش می گذشت.

شخصیت امام صادق(ع) به اندازه‌ای جامع و برجسته است که افزون بر شیعیان، عالمان و عارفان اهل تسنن نیز توجهی ویژه به آن حضرت داشته و برتری علمی و شخصیتی ایشان را ستوده و از آن حکایت‌ها نقل کرده‌اند.

امام صادق سلام اللَّه علیه در زمان خود از دانشمند ترین فرزندان رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله بود، و در نزد خاصه و عامه مقام ارجمندى داشت، و از هیچ کدام از ائمه علیهم السلام به اندازه حضرت صادق، علم و دانش روایت نشده است.

شهادت جانسوز رئیس مذهب تشیع، ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام صادق بر عموم مسلمانان جهان تعزیت و تسلیت باد.

انتهاى پیام