نظرپور: برای کسب سهمیه تمام تلاش خود را میکنیم

مربی تیم ملی شیرجه گفت: هر دو شیرجه‌روی کشورمان برای کسب سهمیه تمام تلاش خود را می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ جام جهانی و رقابت‌های انتخابی المپیک شیرجه که پیش از این به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور ژاپن به تعویق افتاده بود، با اعلام تاریخ مجدد توسط فدراسیون جهانی شنا ۱۱ الی ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ به میزبانی شهر توکیو برگزار می‌شود.

«شهنام نظرپور» در گفت وگو با خبرگزاری ایرنا در خصوص این رقابت‌ها اظهار داشت: مسابقات انتخابی المپیک، رقابت‌های سختی است. تدابیر شدیدی از نظر قرنطینه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده که فکر می‌کنم این موضوع کار را سخت‌تر و پیچیده‌تر کند. جدا از مسابقات که سطح بالایی دارد، این تدابیر می‌تواند تاثیر زیادی بر عملکرد شیرجه‌روی‌ها داشته باشد.

وی افزود: دو شیرجه‌رو در این رقابت‌ها داریم که هر دو شانس کسب سهمیه دارند و به رکوردهای ورودی نزدیک بودند. این ورزشکاران از نظر فنی کیفیت خوبی دارند و باید آن‌ها را از لحاظ روحی در شرایط خوبی نگه‌ داریم.

مربی تیم ملی شیرجه تصریح کرد: هر مسابقه سه الی چهار ساعت طول می‌کشد و شیرجه‌روی‌های ما این نوع مسابقات را در ایران تجربه نکردند و ما سعی کردیم در روزهای پایانی تمرین، نوع تمرینات را به آن شکل برگزار کنیم.

نظر پور در پاسخ به این پرسش که آیا ورزشکاران کشورمان شانس کسب سهمیه المپیک دارند یا خیر، گفت: همیشه سعی کردیم با آمار و ارقام صحبت کنیم. رکورد شیرجه‌روی های ما به رکوردهای مرحله اول ورودی المپیک که در کره جنوبی برگزار شد، نزدیک بود و به طور قطع اگر این آمار قانع‌کننده نبود، فدراسیون این تیم را به مسابقات اعزام نمی‌کرد.

وی اضافه کرد: این رقابت‌ها از ۱۱ تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و شیرجه‌رو های ما باید در روزهای سیزدهم و پانزدهم مسابقه بدهند.

به گزارش ایرنا، مجتبی ولی‌پور و حمید کریمی دو شیرجه روی اعزامی به مسابقات جام جهانی شیرجه به همراه مربیان خود محمد رضا شکول و شهنام نظر پور تهران را به مقصد توکیو ژاپن ترک کردند تا علاوه بر رقابت با حریفان خود برای کسب سهمیه المپیک تلاش کنند.

این رقابت ها در ۶ روز با حضور شیرجه روهایی از سراسر دنیا پیگیری می‌شود که شیرجه رو های ایران در دو ماده تخته سه متر و سکوی ۱۰ متر با حریفان خود به رقابت خواهند پرداخت.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب