شهیدی پور : هیچ کس نمی تواند منکر افتخارات رضوانی باشد

مربی جدید دروازه بان های تیم ملی واترپلو گفت: خوشبختانه محسن رضوانی که امروز سکان فدراسیون را در دست دارد از بزرگترین ورزشکاران واترپلوی ایران است و تصمیم گیری هایش حرفه ای و فنی است و هیچ کس نمی تواند رزومه قهرمانان ایران نظیر رضوانی را از ورزش پاک کند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ علیرضا شهیدی پور پس از معرفی به عنوان مربی دروازه بان های تیم ملی اظهار کرد: از سال گذشته تصمیم گرفتم که به عنوان یک ورزشکار از واترپلو حرفه ای خداحافظی کنم و به عنوان مربی فعالیتم را ادامه دهم. در لیگ برتر سال گذشته هم در سمت سرمربی تیم باشگاهی دانشگاه آزاد کار خود را دنبال کردم و در لیگ برتر به عنوان سومی دست پیدا کردیم.
وی یادآور شد: در ابتدای سال جاری بار دیگر توسط کادر فنی تیم ملی دعوت شدم. پس از توصیه احمد یاقوتی(قائم مقام) و محسن رضوانی(رئیس فدراسیون) مدتی در کنار تیم ملی تمرین کردم. به من گفتند که تیم ملی در این مقطع زمانی به حضور بازیکنان با تجربه نیاز دارد و من نیز احساس تکلیف کردم که در خدمت تیم ملی باشم. اما خودم شخصا به این نتیجه رسیدم که دیگر نمی توانم مثل سابق ایفای نقش کنم و از سنگر تیم ملی ایران دفاع کنم. از سوی دیگر الان گلرهای خوبی در واترپلوی ایران فعال هستند. گفتم برای همیشه از تیم ملی خداحافظی کنم تا فضا برای جوانان باز باشد. البته مسئولان تیم ملی و فدراسیون هم اختیار دادند که بهترین تصمیم را بگیرم. مدتی قبل با مسئولان فدراسیون صحبت کردم و خواستم خبر خداحافظی ام از تیم ملی منتشر شود. می دانم مسئولان هم در صدد هستند تا مراسمی برای خداحافظی برگزار شود اما خودم با آن مخالفت کردم.
مربی جوان تیم ملی واترپلوی ایران گفت: سیاست ریاست فدراسیون این است که از نیروهای جوان و متخصص در عرصه مربیگری واترپلو استفاده کند. من شخصا به این تصمیم گیری ها احترام می گذارم. نظر من این است که کارها تخصصی شود. خوشبختانه محسن رضوانی که امروز سکان فدراسیون را در دست دارد از بزرگترین ورزشکاران واترپلوی ایران است و تصمیم گیری هایش فنی و حرفه ای است. در واترپلو گلرها باید تمرینات تخصصی داشته باشند. باید شخصی که متخصص این پست است کار تمرین آن ها را دنبال کند. در تیم داری حرفه ای باید بار مسئولیت کادر فنی تقسیم شود. یک سرمربی نمی رسد در تمام ابعاد کار کند. تخصص گرایی در مربیگری نتیجه خواهد داد. این تصمیمات اثرات مثبتی خواهد داشت.
علیرضا شهیدی پور با اشاره به تجربه بالای ریاست فدراسیون در عرصه های بین المللی گفت: رضوانی در پنج دوره بازی های آسیایی بازی کرده است. هیچ گاه امکان نداشت که من بتوانم رکورد او را در تعداد حضور بازی های آسیایی بشکنم. واقعا متاثر شدم که به من گفتند یک سایت خبری در این باره مطالب کذبی را عنوان کرده است. اگر به مصاحبه های سال های گذشته من هم رجوع کنید، همواره گفته ام خیلی بعید است در تاریخ این ورزش کسی به رزومه و سابقه رضوانی دست پیدا کند. خودم سال ها در کنار او بازی کرده ام. رضوانی برای ورزش ایران افتخار بوده و نباید سوابق و افتخاراتش را فراموش کنیم. حضور رضوانی در بازی های آسیایی رکوردی است که بعید است شکسته شود. هیچگاه من نمی توانستم این رکورد را بشکنم. هیچ کس نمی تواند رزومه قهرمانان ایران نظیر رضوانی را از ورزش پاک کند.
مربی دروازه بان های تیم ملی واترپلو تاکید کرد: یکی از تصمیم گیری های خوب رضوانی این است که هر زمانی اردوی تیم ملی تشکیل شد، حقوق و مزایا برای ورزشکاران در نظر گرفتند. الان تیم ملی واترپلوی ایران تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوان های مستعد است. با این ترکیب مطمئن هستم نتیجه خوبی حاصل می شود.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب