شورای راهبردی شنا، شیرجه و واترپلو تشکیل می شود

سرپرست فدراسیون شنا در نخستین جلسه کمیته مشورتی شنا در سال ٩١ از تشکیل شورای راهبردی شنا، شیرجه و واترپلو در جهت توسعه این سه رشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، غلامرضا جعفری سرپرست فدراسیون شنا با اعلام این خبر افزود: در ۶ ماهه دوم سال ٩۰ بدلیل حجم زیاد بدهی های گذشته فدراسیون دچار روزمرگی بود اما در سال ٩١ باید ضمن برنامه ریزی رویکرد ویژه ای به موضوع کیفیت فعالیت ها داشته باشیم و در همین چارچوب شوراهای راهبردی با هدف توسعه رشته های تحت پوشش و در سطوح ساختاری بالاتر از کمیته های فنی از جایگاه حقوقی مربوطه برخوردا گردند.

وی تصریح کرد: در بحث آموزش نیز باید بازنگری کلی در سیاست های کاری فدراسیون داشته باشیم،به طور خاص در رشته شنا نیز باید یک نگاه بلند مدت حتی فراتر از برنامه های ۵ ساله داشته باشیم و به سمتی گام برداریم تا با تدوین یک برنامه توسعه ای که شامل چند برنامه راهبردی می شود به اهداف ترسیم شده دست پیدا کنیم که در بحث آموزش می تواند نخستین گام ارتقا دانش مربیان باشد.

سرپرست فدراسیون شنا در ادامه اظهار داشت: در بخش سیاست گذاری باید برنامه ها را بدون نگاه جنسیتی تدوین کرد و در فرآیند های اجرایی در بخش بانوان باید هم نظارت قوی باشد و هم کارهای اجرایی را مطلوب تر اجرا کنیم.

وی یادآور شد: نباید فراموش کنیم در تدوین و سیاست گذاری برنامه های فنی نظرات کارشناسی کمیته های فنی و شورای راهبردی تاثیرات مستقیمی در به ثمر رسیدن این برنامه ها دارد.

همکاری و تعامل با وزارت آموزش و پرورش در جهت بستر سازی و توسعه عمومی شنا ازنکات دیگری بود که جعفری با تاکید بر آن اضافه کرد: در بحث استعدادیابی باید به صورت ویژه برنامه های اجرایی خاص سنین نوجوانان و نونهالان را دنبال کنیم و زمینه حضور پر رنگ بخش خصوصی را مهیا کنیم، به طور مثال فدراسیون و هیاتها باید در چارچوب تائید صلاحیت ها، استخر ها را به بحث باشگاه داری تشویق کنند تا از ظرفیت بالقوه بخش خصوصی استفاده و برای رسیدن به این مهم باید تمهیداتی را پیش بینی کنیم تا بخش خصوصی تمایل به سرمایه گذاری وفعالیت پایدار در این رشته را پیدا کند.

image_printپرینت مطلب