شکول: برگزاری لیگ موجب افزایش انگیزه و روحیه شیرجه روها شد

سرمربی تیم شیرجه مس سونگون گفت: حضور رشته شیرجه در رقابتهای ورزشی همبستگی کشور های اسلامی در جهت موفقیت در بازی‌های آسیایی سال آینده، بسیار تاثیر گذار خواهد بود

مسعود موسوی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مسابقات لیگ سراسری شیرجه کشور با حضور ده تیم و طی دو مرحله در استخر ۹ دی مجموعه شیرودی برگزار شد و تیم مس سونگون تبریز با سر مربیگری محمد رضا شکول موفق شد در رتبه اول بخش های سه گانه این رقابت‌ها قرار گرفته و جام قهرمانی را از آن خود کند.

جهت آشنایی بیشتر با سرمربی تیم مس سونگون و روند قهرمانی این تیم، گفتگویی با وی ترتیب دادیم. وی مدرک مربیگری بین المللی در رشته های شیرجه و ژیمناستیک را دارا بوده و سابقه مربیگری تیم‌های ملی رشته‌های فوق را در کارنامه خود دارد. کسب ۱۱۲ مدال و عنوان آسیایی و بین المللی توسط ورزشکاران تحت تعلیم او در رشته‌های مختلف ورزشی از افتخارات سرمربی تیم مس سونگون نیز محسوب شده و وی همچنین در مسابقات جهانی و آسیایی نیر بارها حضور داشته است.

محمد رضا شکول در ابتدای گفتگو در رابطه با آسیب‌های ناشی ازشیوع ویروس کرونا در ورزشهای آبی بخصوص شیرجه گفت: تعطیلی دو ساله استخرها، تمرینات و مسابقات  صدمه بسیار جدی را به روند فعالیت‌های رشته ورزشی شیرجه در کشور وارد کرد، این امر موجب دلسردی تعداد زیادی از نیروهای مستعد ورزش شیرجه کشور شد تا جایی که برخی از آنها تغییر رشته داده و در رشته‌های ورزشی دیگری به فعالیت‌های خود ادامه دادند.

وی سپس با اشاره به برگزاری لیگ سراسری شیرجه کشور گفت: این رقابت‌ها اولین مسابقات جدی در ورزش  شیرجه کشور پس از وقفه دو ساله بخاطر شیوع ویروس کرونا بود  و ما بعد از این مدت طولانی شاهد بودیم که شیرجه روها با چه انگیزه بالایی در این مسابقات حاضر شده و با یکدیگر به رقابت پرداختند، خوشبختانه مسابقات فوق موجب افزایش انگیزه و بازگشت روحیه درشیرجه روهای برتر کشور شده و با شور و شعف وصف ناپذیری برگزار شده و به پایان رسید.

سرمربی تیم شیرجه مس سونگون تبریز سپس به علل موفقیت این تیم در رقابتهای لیگ و کسب عنوان قهرمانی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین علل موفقیت تیم مس سونگون   در این رقابت‌ها این است که ما همواره کارمان را با جدیت دنبال کردیم و حتی در زمان نبود استخر به دلیل کرونا، با تست مستمر در خشکی، شور و انگیزه تیم خود را حفظ کرده و ارتقا دادیم. برگزاری مداوم تست‌های استانی و رقابت‌های با شکوه لیگ استانی با حضور حدود هشتاد شیرجه رو، از دیگر علل مهم حفظ آمادگی بالای اعضا تیم شیرجه مس سونگون  تبریز بود که موفق شدند بر سکوی برتر رقابت‌های لیگ قرار گیرند.

وی افزود : بدون تردید مجتبی ولی پور از تیم ما، یکه تاز تمام رقابت‌ها در سه رشته سکو و تخته های یک متر و سه متر بود، او مدال‌های طلای سه گانه را از آن خود کرد و به این ترتیب رکورد دار کسب بیشترین مدال وعنوان آسیایی و بین المللی در تاریخ شیرجه و حتی ورزش‌های آبی شد. به عنوان سر مربی تیم مس سونگون، امیدوارم با حمایت مسئولان فدراسیون شنا بتوانیم با جدیت تمام اردوهای تدارکاتی بعدی خود را برگزار کرده و با حفظ آمادگی امثال مجتبی ولی پور بتوانیم زمینه را برای موفقیت‌های آتی تیم ملی شیرجه فراهم کنیم.

محمد رضا شکول سپس در رابطه با مشکلات پیش روی تیم ملی شیرجه ایران جهت کسب موفقیت در رقابتهای بین المللی گفت: عدم برگزاری مستمر رقابت‌های داخلی، نبود و یا کمبود اردوهای تدارکاتی و مسابقات برون مرزی، عدم ترسیم اهداف مشخص و مدون، نبود ارتباط کامل بین فعالان رشته شیرجه در استان‌ها و فدراسیون  در زمینه‌های آموزشی و مسابقاتی، از جمله این مشکلات هستند که موجب می‌شوند نیروهای فعال در رشته ورزشی شیرجه در سطح آسیایی و بین المللی به آنچه که شایستگی دارند دست پیدا نکنند.

وی ادامه داد: با توجه به مدال آور بودن رشته شیرجه این انتظار از فدراسیون شنا وجود دارد که با برنامه ریزی و سرمایه گذاری و همچنین هدایت ظرفیت‌های موجود در رده‌های قهرمانی، فعالان این رشته را یاری رساند، افراد متخصص و عاشق در رابطه با فعالیت در رشته ورزشی شیرجه در تمامی استانها وجود دارد، فدراسیون می‌تواند از آنها جهت همکاری دعوت کرده و از پیشنهادات سازنده و تخصصی آنها در مسیر موفقیت‌های بیشترورزش شیرجه بهره  لازم را ببرد.

سرمربی تیم مس سونگون تبریز در ادامه گفتگو با توجه به فعالیت تعداد محدودی از استان‌ها در رشته ورزشی شیرجه گفت: این موضوع که شاهد تعطیلی فعالیت رشته شیرجه در بسیاری از استان‌ها مانند شیراز، اصفهان،خراسان و همدان باشیم بسیار ناراحت کننده است و باید در این رابطه تصمیمات مهم، تعیین کننده و جدی اتخاذ شود و خود من هم به عنوان یک سرباز فعال در رشته شیرجه اعلام آمادگی میکنم که در تمامی برنامه‌های مدون فدراسیون جهت توسعه همگانی و قهرمانی این رشته فنی و مفرح ورزشی در سراسر کشور فعالانه  حضور داشته و شرکت کنم.

محمد رضا شکول  در انتهای گفتگو در رابطه با ارزیابی وضعیت کنونی تیم ملی شیرجه کشور و برنامه پیشنهادی خود جهت موفقیت این تیم در بازیهای آسیایی اتی گفت: مسابقات لیگ سراسری شیرجه می‌تواند به عنوان نقطه عطفی مهمی برای موفقیت تیم ملی شیرجه تلقی شود به شرطی که اقدامات لازم برای حمایت از چهره‌های برتر این رقابت‌ها صورت پذیرد. برای موفقیت در بازیهای آسیایی سال آینده نیز معتقدم حضور ما در رقابت‌های بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی بسیار تاثیر گذار خواهد بود، رقابت‌هایی که سابقه کسب سه مدال طلا توسط مجتبی ولی‌پور و دو مدال طلا و یک برنز توسط شهنام نظرپور از این مسابقات، در کارنامه ورزش شیرجه کشور وجود دارد. حضور جدی شیرجه روهای برتر کشور در رقابت‌های فوق میتواند آمادگی آنها را ارتقا داده و همچنین در برنامه ریزی مربیان جهت ادامه فعالیت های آماده سازی تیم ملی شیرجه کشور تا زمان آغاز بازیهای آسیایی تاثیر تعیین کننده ای داشته باشد.

image_printپرینت مطلب