صرب ها به دنبال فتح هشتمین مدال

پس از برگزاری رقابت های مرحله نیمه نهایی سوپرلیگ جهانی واترپلو ۲۰۱۴ دو تیم صربستان و مجارستان بار دیگر به فینال این رقابت ها راه یافتند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ صربستان و مجارستان قهرمان و نایب قهرمان فصل پیش لیگ جهانی واترپلو بار دیگر از ساعت ۱۹:۰۰ امروز (شنبه) برای کسب نشان طلا به مصاف هم می روند.
صربستان که قهرمانی فصل پیش این مسابقات را در کارنامه دارد امسال تیم یکپارچه و قدرتمندی را روانه این مسابقات کرده است و برای کسب هشتمین عنوان نخست خود پای به فینال عصر امروز می گذارد. از طرف دیگر مجارستان برای انتقام شکست فصل پیش از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود. آخرین قهرمانی های تیم مجارستان به فصل ۲۰۰۴ بر می گردد، جایی که واترپلوئیست های مجار توانستند صربستان و مونتنگرو را از پیش رو بردارند و گردن آویز طلا را از آن خود کنند. این درحالی است که صرب ها با هفت مقام قهرمانی پرافتخارترین تیم لیگ جهانی واترپلو هستند.
بدون توجه به نتیجه بازی پایانی هردو فینالیست امسال توانستند جواز حضور در رقابت های جهانی فینا ۲۰۱۵ که به میزبانی کازان (روسیه) برگزار می شود را کسب کنند.
صربستان در بازی نیمه نهایی در یک رقابت برتر استرالیا را ۱۲ بر ۵ از پیش رو برداشت و مجارستان مقابل مونتنگرو پرآوازه با حساب ۱۰ بر ۸ به برتری دست یافت.
دیدار رده بندی مسابقات این فصل هم از ساعت ۱۷:۴۰ بین دو تیم استرالیا و مونتنگرو برگزار می شود.

*نتایج مسابقات روز ماقبل پایانی سوپرلیگ جهانی واترپلو ۲۰۱۴: بازی های نیمه نهایی:
مجارستان ۱۰ – مونتنگرو ۸
صربستان۱۲ – استرالیا۵

برای رتبه های پنجم تا هشتم:
امریکا۱۵ – چین۵
کانادا۱۴ – برزیل۱۳ (بعد از ضربات پنالتی)

*برنامه مسابقات روز پایانی سوپرلیگ جهانی واترپلو ۲۰۱۴:
برای رتبه های هفتم و هشتم: چین – برزیل
برای رتبه های پنجم و ششم: امریکا – کانادا
دیدار رده بندی: مونتنگرو – استرالیا
دیدار فینال: مجارستان – صربستان

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.