علوی‌زاده: تدوین سند چشم انداز ورزش استان بوشهر ضروری است

سرپرست هیات شنا، شیرجه و واترپلو استان بوشهر گفت: برای رونق ورزش استان در رشته های مختلف و بویژه ورزش های آبی تدوین سند چشم انداز ورزش استان بوشهر ضرورت دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ خبرگزاری ایرنا نوشت: سید عزیز الله علوی روز پنجشنبه در نشست استاندار بوشهر با روسای هیات‌های ورزشی استان بوشهر افزود: امروز برنامه محوری و با برنامه حرکت کردن لازمه موفقیت در امر توسعه ورزش است.

وی که در این نشست به عنوان نماینده هیات های ورزش آبی سخن می گفت، بیان کرد: بدون برنامه چنانچه موفقیتی نیز حاصل شود، آن موفقیت مقطعی و حائز اهمیت زیادی نخواهد بود.

علوی با اشاره به اینکه سند چشم انداز ورزش استان بوشهر نیاز است در دو بخش همگانی و قهرمانی تنظیم و تدوین شود گفت: در ورزش استان بوشهر توجه به ورزش پایه با نگاه آینده نگرانه دارای ارزشی فراوان و تضمین کننده موفقیت ورزشی استان در سال های آینده است.

وی تاکید کرد: چنانچه از چند سال پیش در ورزش بوشهر نگاه خاصی به ورزش پایه صورت گرفته بود امروز به مراتب شرایط بهتری را تجربه می کردیم.

علوی در ارتباط با وضعیت هیات شنا استان بوشهر نیز گفت: در چند سال گذشته بدلیل یک سری نارسایی ها امکان میزبانی مسابقات کشوری نیز در بوشهر فراهم نبود ولی حال با برنامه ریزی های صورت گرفته زمینه برای میزبانی مسابقه های سطوح ملی و بین المللی فراهم است که این مهم برای تحقق نیاز به حمایت مالی مناسب دارد.

وی گفت: با تلاش های که صورت گرفته برای سال جاری میزبانی چند رشته ورزشی شنا برای آقایان و بانوان به بوشهر اختصاص یافته که این مهم گامی ارزشمند در راستای رسیدن به هدف اصلی یعنی تبدیل استان بوشهر به یکی از قطب های ورزش شنا در سطح کشور است.

علوی ادامه داد: هیات نجات غریق استان بوشهر در رشته نجات غریق نیز ۳۰۰ ناجی را پرورش داده که با اشتغال زایی مناسب در سطح استخرهای استان بکار گرفته شده اند.

وی در ارتباط با واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی نیز گفت: اجرای ماده (۸۸) در موضوع واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی برای هیات های ورزشی محدودیت استفاده از این اماکن را ایجاد کرده که نیاز است در مجلس شورای اسلامی بازنگری مناسبی برای ان صورت گیرد تا زمینه استفاده هیات های ورزش از مکان های یاد شده فراهم آید.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب