علی محب: شانس حضور در المپیک را داریم

رئیس کمیته فنی واترپلو گفت: تیم ملی واترپلو ما جوان است و شانس آن را دارند تا با کسب سهمیه المپیک شگفت آفرینی کنند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ علی محب رئیس کمیته فنی واترپلو در گفت‌وگو با خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: پیش از شیوع ویروس کرونا رقابت بر سر کسب سهمیه المپیک در آسیا بین ایران، چین و قزاقستان بود. تیم ژاپن به دلیل میزبانی سهمیه مستقیم المپیک توکیو را کسب کرده بود. در حقیقت رقیب اصلی ما تیم ملی قزاقستان است.

او در ادامه افزود: تیم ما جوان است و بازیکنان جوان ما می‌توانند با کسب سهمیه المپیک شگفت آفرینی کنند. می‌توان یک شانس برای واترپلو ایران به جهت حضور در المپیک در نظر گرفت. تیم واترپلو ایران نسبت به قزاقستان یک تیم جوان‌تری است و اگر شرایط به روال عادی بازگردد ما برای قزاقستان یک وزنه سنگین خواهیم بود.

محب درباره شرایط تمرینی تیم ملی واترپلو، عنوان کرد: بازیکنان تیم ملی واترپلو به دلیل شیوع ویروس کرونا برای تمرین کردن، استخر در دسترس ندارند، اما با این وجود در منزل و محیط‌های باز تمریناتشان را دنبال می‌کنند. بازیکنان واترپلو در حال حاضر تمرینات هوازی خود را پیگیری می‌کنند تا آمادگی بدنی خود را برای آغاز رقابت‌ها حفظ کنند.

رئیس کمیته فنی تیم ملی واترپلو درباره به تعویق افتادن المپیک توکیو، گفت: المپیک توکیو یک سال به تعویق افتاده است و بسیاری از تیم‌ها نتوانستند در انتخابی المپیک شرکت کنند؛ پس قطعا شرایطی پیش می‌آید که بتوانیم در رقابت‌های انتخابی المپیک شرکت کنیم. هنوز هیچ دستورالعملی از سوی فدراسیون جهانی برای برگزاری رقابت‌های انتخابی المپیک برای تیم‌های آسیایی اعلام نشده است. این احتمال وجود دارد که رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی فیلیپین مبنای انتخابی المپیک توکیو قرار بگیرد. هنوز تاریخی برای برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی فیلیپین مشخص نشده است.

او در پایان اظهار کرد: باید منتظر ماند تا وضعیت کرونا در جهان ثبات پیدا کند تا بتوان درباره رقابت‌های پیش‌رو تصمیم گرفت. با وضعیتی که در پیش داریم، من بعید می‌دانم که در سال ۲۰۲۱ هم المپیک برگزار شود. تا زمانی که استخری برای تمرین بازیکنان باز نشود نمی‌توانیم در مسابقه‌ای شرکت کنیم.

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب