علی پیروزخواه: تیم سرحال تری از بازی های آسیایی داریم/ هر روز بیشتر قدر چیریچ را می دانیم

کاپیتان سابق تیم ملی واترپلو ایران درباره پیش بینی  اش از شرایط ایران مسابقات قهرمانی آسیا 2022 به میزبانی بانکوک گفت: چیریچ نعمتی بود که با تلاش های رضوانی برای واترپلوی ایران آمد. هر چه گذشت ما بیشتر به فهم و درک مربیگری و تعصب او به تیم ملی پی بردیم.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ علی پیروزخواه کاپیتان سابق تیم ملی ایران اظهار کرد: تیم از بازی های آسیایی جاکارتا سرحال تر است. تقریبا ترکیب اصلی همان است البته چند نفر جدا شدند اما همه بازیکنان تجربه بیشتری دارند و هماهنگ تر شده اند. این که چند سال مسابقه رسمی نداشتند مشکل اصلی بیشتر تیم های آسیایی است البته قزاقستان و ژاپن مسابقات رسمی را تجربه کردند اما تیم ما در این مدت فقط بازی های تدارکاتی داشتند و این موضوع قدری چالش برانگیز است.

وی افزود: قلبا می گویم چیریچ نعمتی بود که با تلاش های رضوانی برای واترپلوی ایران آمد. هر چه گذشت ما بیشتر به فهم و درک مربیگری و تعصب او به تیم ملی پی بردیم. به دلیل شرایط خانوادگی فعلا این آخرین مسابقاتی است که چیریچ هدایت تیم ایران را بر عهده دارد. امیدوارم او با تیم ایران ادمه دهد اما در کنارش رضایی یک مربی شاخص است که همان دیدگاه ها را دنبال می کند و بعد از ۵ سال همکاری به چیریچ به تجربه و دانش خوبی رسیده است. تا جایی که من اطلاع دارم چیریچ در تمرینات اخیر از عملکرد رضایی راضی بود.

پیروزخواه درباره رقبای اصلی ایران در دور مقدماتی تاکید کرد: اگر ازبکستان بازیکنان روس آورده باشد، قدری کار ما در بازی نخست سخت می شود. در بازی های آسیایی دوحه ازبکستان سه بازیکن روس آورده بود. ما شناخت آنچنانی نسبت به ازبکستان نداریم شاید کادر فنی تیم ملی اطلاعاتی داشته باشد اما من نمی دانم که بازیکن غیر بومی دارند یا خیر. اگر بازیکنان بومی داشته باشد ایران قوی تر است.

وی درباره قزاقستان به عنوان یکی از قدرتمندترین تیم های آسیا نیز گفت: نتیجه بازی با قزاقستان قطعا نزدیک است ولی مساله این است که بازیکنان ما مسابقه زیادی نداشتند و قزاقستان چند مسابقه رسمی و جهانی داشته است. هر کدام از بازیکنان ما اگر یک مقدار در روز خودشان باشند می توانیم این تیم را ببریم. ما جوانگرایی کردیم و نتیجه را در بازی های آسیایی دیدیم حالا قزاقستان هم نسل جدیدی آورده است. حالا باید دید بازیکنان ما می توانند به مدد تجربه یک کار بزرگ را رقم بزنند که امیدوارم این اتفاق بیفتد.

مربی پایه واترپلو ایران گفت: همه مدیران دوست دارند نتیجه بالاتری از قبل بگیرند. کما اینکه بازیکنان ما هم همین انتظار را دارند که بهتر از جاکارتا نتیجه بگیرند. اما ما باید ببینیم چه کاشته ایم و چه انتظاری داریم؟ کما برای جاکارتا دو سال تدارکات خوب داشتیم. مربی خوب و سفرهای خوب و مسابقات خوب داشتیم. ما در قهرمانی آسیا قبل به چین در پنالتی باختیم و در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ این تیم را بردیم. ما در این چهار سال چه کاشته ایم که بخواهیم نتیجه بهتری بگیریم؟ اگر برای طلا بذر کاشته باشیم و انتظار داشته باشیم اشکالی ندارد. رقبای ما هزینه بسیار زیادی روی تیم های خود داشته اند. الان به نظر من اگر بازیکنان ما برنز مسابقات را کسب کنند هم کار بزرگتری از جاکارتا انجام داده اند.

پیشکسوت واترپلو ایران گفت: تنها پیشنهاد من برای خانواده واترپلو این است که تیم ملی را حمایت کنیم. به بازیکنان و هم تیمی های گذشته ام هم می گویم اگر متحد باشند حتما می توانند نتایج بهتری کسب کنند.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خصوصی دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.