عملکرد ولی پور ملاک تداوم اردوی چین خواهد بود

سرپرست کمیته مشورتی شیرجه تاکید کرد: عملکرد ولی پور در طول ٢ هفته نخست اردوی چین وضعیت او را برای شرکت در رقابتهای انتخابی المپیک مشخص خواهد کرد و در صورتیکه فاصله او با امتیازات ورودی زیاد باشد، اصراری برای ادامه حضور وی در چین نخواهیم داشت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، امید حدیقی با بیان این مطلب افزود: مجتبی ولی‌پور فردا سه‌شنبه راهی اردوی ۴۵ روزه چین خواهد شد تا زیر نظر یک پروفسور متخصص شیرجه در یکی از دانشگاه‌های ورزشی شهر پکن تمرینات آماده سازی خود را پیگیری کند.
وی در گفتگو با خبرگزاری فارس افزود: در این دانشگاه ولی‌پور هفته نخست هر روز نزدیک به ۸ ساعت تمرین خواهد داشت تا وضعیت وی برای کسب سهمیه المپیک مشخص شود.

حدیقی گفت: وضعیت امتیازی وی بین ۷ تا ۷،۵ است و اگر بتواند خود را به امتیاز ۸ تا ۸،۵ برساند شانس بالایی برای رسیدن به ١٨ نفر مسابقه ماقبل نهایی جام جهانی شیرجه که ٢۶ بهمن ماه جاری به میزبانی برگزار می شود، خواهد داشت و در صورت حضور در جمع ١٨ نفر مسابقه ماقبل نهایی جزو نفراتی خواهد بود که می تواند برای نخستین بار به سهمیه ورودی المپیک دست یابد.
سرپرست کمیته مشورتی شیرجه عنوان کرد: در صورتی که ولی پور به سطح امتیازات مورد نظر دست نیابد دلیلی برای ادامه اردوی چین نخواهیم داشت و این مسئله در ۲ هفته نخست اردوی چین مشخص خواهد شد.
حدیقی در خصوص دیگر برنامه های کمیته مشورتی شیرجه در این اردو تصریح کرد: در صورت تداوم حضور ولی‌پور از ۲ هفته دیگر، ۲ یا چند شیرجه روی دیگر به همراه چند مربی فعال شیرجه راهی چین خواهند شد تا در این کمپ تمرین کنند و با علم روز این رشته آشنا شوند.
حدیقی گفت: چین سرآمد و مهد شیرجه دنیاست و مطمئنا این اردو می تواند برای شیرجه ایران دستاوردهای فنی و کیفی بالایی داشته باشد.

image_printپرینت مطلب