غلامپور: آرزوی هر ورزشکار حضور در المپیک است/رکورد‌های بزرگسالان پس از سال‌ها رو به شکستن است

ملی پوش تیم ملی شنا گفت: سطح شنای ایران روز به روز درحال پیشرفت است و رکوردهای بزرگسالان پس از سال ها در حال شکسته شدن است.

به گزارش روابط  عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سینا غلامپور از ملی پوشان جوان و مستعد شنای کشورمان است که توسط فینا (فدراسیون جهانی شنا)  بورسیه‌ی تایلند شده، او متولد ۲۵ تیرماه شهریور ماه سال ۷۸ و زاده‌ی شهر مشهد است. این ملی پوش با وجود سن کم سابقه‌ی حضور در رقابت‌هایی همچون مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۶ ژاپن، کشور‌های اسلامی ۲۰۱۷، بازی‌های آسیایی داخل سالن ۲۰۱۷ و… دارد.

چگونه وارد رشته‌ی شنا شدید؟

در ابتدا رشته‌ی شنا را به خاطر علاقه زیاد به آب انتخاب کردم و می‌دانستم که در این رشته ورزشی می توانم توانایی هایم را ثابت کنم. از ۱۵ سالگی وارد تیم ملی شدم و اکنون که ۲۰ سال سن دارم این رشته را به صورت حرفه‌ای پیگیری می‌کنم و رکورد‌های ملی زیادی را جابه جا کردم. بعداز گرفتن اولین مدال در مسابقات کشور‌های اسلامی که در باکو برگزار شد هر روز تمریناتم را سخت‌تر پیگیری کردم تا این روند ادامه دار باشد تا  بتوانم همیشه در مسابقات برون مرزی رکورد‌های خود را بشکنم.

شنا شرایط کسب سهمیه المپیک را دارد یا با سهمیه‌ی وایلد کارت در المپیک شرکت خواهیم کرد؟

فدراسیون شنا برای مسابقات  کسب سهمیه المپیک  یک تصمیم هیجان انگیز گرفته است که هیچ شناگری بدون شکستن رکورد ورودی مسابقات المپیک به مسابقات اعزام نشود.حضور در المپیک آرزوی هر ورزشکاری است، چون بهترین‌ ورزشکاران در المپیک حضور دارند.

غلامپور

شرایطتان در کشور تایلند که بورسیه شدید چگونه است؟

همیشه به مدال گرفتن فکر می‌کنم و خداراشکر در مسابقات بازی‌های آسیایی جاکارتا توانستم رکورد ۱۰۰ متر کرال سینه را ۲بار بعد از ۱۰ سال بشکنم و بالاترین امتیاز جهانی FINA point را بین تمام بازیکنان اعزامی کسب کنم. این اتفاق برای من فوق العاده بود چرا که شنای حرفه‌ای را از ۱۵ سالگی شروع کردم و توانستم در سن ۱۸ سالگی به این جایگاه برسم. در نهایت از طریق فدراسیون شنای جهانی بورسیه گرفتم و به شهر پوکت واقع در کشور تایلند برای ادامه تمریناتم اعزام شدم. شرایطم در تایلند عالی بوده است و مربیانم از عملکردم  در تمرینات  رضایت دارند و هدف تیم فینا کسب تجربه از طریق شنا کردن با شناگران خارجی و مربیان خارجی است. همچنین دیگر هدف شنای فینا بهبود رکورد‌های کشور‌های در حال توسعه است که و این کمپ کمک زیادی در این راستا به من کرده است.

شنای ایران پیشرفت داشته است؟

سطح شنای ایران روز به روز درحال پیشرفت است و این روز‌ها رکورد‌های ملی پوشان ایرانی نزدیک به رکورد‌های جهان شده است که نشان دهنده سطح پیشرفت شنا ایران است. بچه‌های ایرانی توانایی بالایی در شنا دارند و برای تک تک شناگران ایرانی آرزوی موفقیت دارم.

///غلامپور:

عده ای معتقدند که شنای ایران در حال درجا زدن در یک جایگاه ثابت است؟

به نظر من درجا زدن رشته ی شنا برای دوران گذشته بوده و اکنون شنای ایران با سرعت بسیار خوبی درحال پیشرفت کردن است. همچنین  رکوردهای بزرگسالان  پس از سال ها در حال شکسته شدن است.

فدراسیون شنا از تیم ملی شنا حمایت می کند؟

فدراسیون شنای ایران یک برنامه کامل و جامعی برای شناگران در نظر دارد و باید ممنون توجه آن ها بود.اگر برنامه ریزی برای یک شناگر کامل باشد ملی پوشان نیز می توانند طبق آن،  برنامه تمرینی خودشان رو پیش ببرند.

/غلامپور: هیچ شناگری بدون شکستن رکورد به المپیک نمی‌رود/ آرزوی هر ورزشکار حضور در المپیک است/رکورد‌های بزرگسالان پس از سال‌ها رو به شکستن است

الگوی شما در رشته ی شنا چه کسی است؟

الگوی من در  ورزش شنا درسل آمریکایی است.

مسابقات پیش روی شما چیست؟

مسابقات رده‌های سنی شنای هند را پیش رو داریم که امیدوارم تمامی شناگران ایرانی بدرخشند. من برای مسابقات هند حضور پیدا خواهم کرد و پس از آن در آبان ماه حدود یک ماه در کصور روسیه تمرین می‌کنم. در نهایت برای آماده سازی کامل به ایران باز می‌گردم تا در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنم. در آخر از مربیان ایرانیم از جمله مشتاق، سعادتی و اسکندریون تشکر ویژه‌ای می‌کنم.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب