فاصله زیاد مربیان ایرانی با دانش فنی شنای دنیا/ لزوم حمایت وزارت ورزش از شنا

عضو کمیته فنی شنا گفت: مربیانی ایرانی رشته شنا با دانش فنی دنیا فاصله فراوانی دارند که این موضوع باعث شده تا شناگران ایرانی نتوانند به موفقیت های مورد نظر دست یابند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، حامد رضا خانی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: کم بودن تعداد شناگران و پایین بودن سطح کیفی عملکرد شناگران کشور نیز باعث شده تا ورزش شنای ایران نتوانند در سطح آسیا و حتی جهان جایگاه مطلوبی داشته باشد.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر لزوم حمایت وزارت ورزش از رشته شنا، ابراز داشت: در شرایط کنونی انجام فعالیت برای فدراسیون شنا،شیرجه، واترپلو کشور بسیار دشوار است از این رو لازم است تا جامعه شنای کشور و بدنه مدیریتی ورزش از این رشته حمایت کنند.

عضو کمیته فنی شنا تصریح کرد: شنای ایران برای رسیدن به استاندارد جهانی راه بسیار دشواری در پیش دارد که برای هموار کردن این مسیر لازم است ابتدا استعدادهای شنا در کشور کشف شود تا در ادامه با پرورش مناسب این افراد شنا ایران به جایگاه واقعی خود برسد.

رضا خانی تاکید کرد: طرح “سباح” که توسط آموزش و پرورش در سطح مدارس انجام می شود، به استعدادیابی در رشته شنا کمک فراوانی می کند اما برای کسب موفقیت در ورزش های آبی به ویژه شنا لازم است افراد از سن پنج سالگی این ورزش را آغار کنند.

image_printپرینت مطلب