فتاحیان: باید تلاشمان را صد برابر کنیم

سرپرست دبیری فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: منطقی است که در حال حاضر با مربیان داخلی، تیم ملی شنا برای بازی‌های آسیایی آماده شود، اما بعد از آن به طورحتم مربی خارجی برای تیم ملی استخدام می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ فرید فتاحیان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در واقع ادغام سه فدراسیون دریک فدراسیون است. به همین دلیل حجم کار این فدراسیون بسیار بالاست با این وجود تمام همت و انرژی خود را برای رشد و توسعه هر سه رشته قرار دادیم.

وی افزود: اگرچه بودجه ما برای انجام تمامی برنامه‌هایمان بسیار اندک است برهمین اساس در مقایسه با حریفان بافاصله حرکت می‌کنیم. برای مثال کشورهای آسیایی مانند ژاپن و سنگاپور در رشته شنا هزینه‌های بسیار بالایی می‌کنند که به هیچ وجه در توان ما نیست. ژاپنی‌ها برای شنا از طریق اسپانسرهای خود بیش از ۲۰ میلیون دلار درآمد کسب می‌کنند و این مبالغ راهم صرف این رشته می‌کنند.

سرپرست دبیری فدراسیون شنا ادامه داد: با توجه به شرایطی که ما داریم تلاش مان را باید صد برابر کنیم تا به اهداف خودمان دست پیدا کنیم.

فتاحیان یادآورشد: در حال حاضر لیگ واترپلو در حال پیگیری است. مسابقات پیشکسوتان شیرجه را در پیش داریم. مهم ترین برنامه ما در بحث شنا نیز مشخص کردن استعدادها در سطح ایران است. از مربیان تیم ملی خواسته‌ایم تا به مربیان استان‌ها برنامه بدهند و به این شکل تمامی استان‌ها را در امر کشف استعدادها درگیر کنیم.

وی درپاسخ به این سوال که آیا از حالا خود را برای بازی‌های آسیایی آماده نمی‌کنید، گفت: برنامه‌های ما برای جاکارتا در رشته واترپلو از مدت‌ها قبل آغاز شده است. در حال حاضر ۲۰ واترپلوئیست را برای تیم ملی داریم که البته این تعداد امکان دارد تغییر کند و نفراتی حذف و یا اضافه شوند.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو تصریح کرد: چیریچ یکی از بهترین مربیان دنیای واترپلوست. او رقابت‌های لیگ را از نزدیک زیر نظر دارد تا بهترین استعدادها را کشف کند. با حضور او مطمئن هستیم در بازی‌های آسیایی جاکارتا نتایج خوبی برای واترپلوی ایران رقم خواهد خورد.

فتاحیان اشاره‌ای نیز به شنا داشت و در این باره اظهار داشت: به دنبال جذب مربی بسیار خوب برای شنا هستیم. مذاکرات و بررسی‌های ما در این زمینه از مدت‌ها قبل شروع شده است. به گمانم ۲۱ فوریه مربی مجارستانی شنا به ایران بیایید. او یک هفته در ایران حضور خواهد داشت تا با فضاهای سخت افزاری شنای ایران آشنا شود. مذاکرات خود را با او ادامه خواهیم داد. در این یک هفته طرفین همدیگر را محک می‌زنند اگر به تفاهم رسیدیم در همه زمینه‌ها با او قرار داد می‌بندیم.

وی افزود: البته در حال حاضر منطقی است که بازیکنان تیم ملی شنا در این فاصله باقی مانده تا بازی‌های آسیایی با همان کادرفنی قبلی خود تمریناتشان را ادامه بدهند. پس از بازی‌های آسیایی به طورحتم مربی خارجی حرفه‌ای شنا را جذب خواهیم کرد تا هدایت تیم را برعهده بگیرد. در رشته شیرجه نیز به همین شکل ادامه خواهیم داد. در شیرجه نیز با نظر کمیته فنی مربیان خارجی را آنالیز می‌کنیم و در نهایت جذب خواهیم کرد.

انتهای پیام/

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.