فتاحیان: تلاش کردیم در حد بضاعت‌مان بهترین شرایط را برای ورزشکاران فراهم کنیم

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: خوشبختانه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت خوبی از فدراسیون ما داشتند. ما هم تلاش کردیم در حد بضاعت‌مان بهترین شرایط را برای ورزشکاران فراهم کنیم.

 به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ فرید فتاحیان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درمورد آخرین شرایط تیم ملی شیرجه ایران برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا اظهار داشت: تیم ملی شیرجه ایران با حضور ۴ شیرجه‌رو و یک مربی هم‌اکنون در باکو به سر می‌برد. آنها برای برگزاری یک دوره اردو راهی این شهر شده‌اند و تا کنون از شرایط اردویی خود بسیار راضی هستند.

وی ادامه داد: تیم ملی واترپلو هم در اردوی آماده‌سازی صربستان به سر می‌برد. ملی‌پوشان ایران در این اردو چند دیدار دوستانه هم برگزار کرده‌اند. ضمن اینکه انصاری و غلامپور هم از تیم ملی شنا به همراه حضرتی در اردوی آماده‌سازی ارمنستان حضور دارند؛ ۲۷ خرداد ماه هم مسابقه انتخابی برای تیم ملی شنا برگزار خواهد شد.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: مدال‌آوری در بازی‌های آسیایی و المپیک برای تمام رشته‌ها سخت است، اما واقعیت این است کار برای ما سخت‌تر است، چون برای مثال در رشته‌ای مانند شیرجه قهرمان‌ها المپیک از آسیا هستند و این امر موجب می‌شود که ما به سختی بتوانیم به مدال برسیم.

فتاحیان خاطرنشان کرد: در شنا فکر می‌کنم با توجه به شرایط بتوانیم در چند ماده به فینال برسیم. در واترپلو هم باید در جمع ۴ تیم برتر حضور داشته و در آنجا بهترین عملکرد را داشته باشیم. پس از حضور در مرحله نیمه‌نهایی نیم‌نگاهی هم به کسب مدال خواهیم داشت. بازی با چین سخت‌ترین بازی ایران خواهد بود، اما شک ندارم ملی‌پوشان ایران با همت و غیرت خود می‌توانند درخشش خوبی داشته باشند. خوشبختانه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت خوبی از فدراسیون ما داشتند. ما هم تلاش کردیم در حد بضاعت‌مان بهترین شرایط را برای ورزشکاران فراهم کنیم.

وی درمورد آخرین شرایط لطف‌پور، سنگربان واترپلوی ایران که چندی پیش دچار مشکل قلبی شده بود، افزود: متاسفانه پس از سفر چین برای تعدادی از بازیکنان ایران مشکلاتی به وجود آمد و برخی از آنها دچار سرماخوردگی شدند. پزشکان معتقد بودند که در این سفر ویروسی روی عضله قلب لطف‌پور نشسته و این عارضه رخ داده است. خوشبختانه شرایط این بازیکن خوب است و همراه با سایر ملی‌پوشان در صربستان تمرین می‌کند.

انتهای پیام

   

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خصوصی دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.