فراخوان ارسال مقالات و کلیپ‌های حوزه همگانی رشته‌های آبی

علاقمندان می‌توانند مقالات علمی، ترویجی و کلیپ‌های خود در حوزه توسعه همگانی رشته‌های آبی را به منظور انتشار در سایت فدراسیون به کمیته همگانی ارسال کنند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ کمیته همگانی فدراسیون در راستای تأکید مقام عالی وزارت ورزش و جوانان در خصوص توجه ویژه به توسعه همگانی در فدراسیون‌های ورزشی و با امعان نظر به لزوم ایجاد نگرش مثبت و آگاه سازی آحاد جامعه با مزایای رشته های آبی در توسعه سلامتی و همچنین با توجه به نزدیک شدن به هفته تربیت بدنی و ورزش، تصمیم به درج مقالات کوتاه علمی، ترویجی و کلیپ های آگاهی بخش در حوزه همگانی دارد.

از این رو علاقمندان می‌توانند تا تاریخ اول آبان ۱۳۹۹ با ارائه مقالات، نوشته‌ها و کلیپ های خود در زمینه توسعه همگانی رشته های آبی در این امر مهم سهیم شوند. شایان ذکر است محتوای یاد شده پس از تأیید کمیته همگانی فدراسیون و با توجه به دستورالعمل های ذیل، با درج نام نویسنده یا مترجم مقاله و تهیه کننده کلیپ ها پس از تأییدیه هیأت های شنای استان ها انتشار خواهد یافت. لازم به ذکر است مقالات در قالب بروشور و یا درج در سایت و کلیپ ها به صورت درج در سایت انتشار خواهند یافت.

دستورالعمل ارسال مقالات علمی و ترویجی در حوزه توسعه همگانی رشته های آبی

  1. محتوای مقاله باید در ارتباط با حوزه همگانی و شامل مواردی همچون تأثیر ورزش های آبی در کاهش بیماری های غیر واگیر دار همچون بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون، دیابت، چاقی، و … ، معرفی حرکات تمرینی در آب، معرفی برنامه‌های تمرینی در حوزه ورزش‌های آبی جهت سلامتی عموم مردم و تأثیر متقابل آب و سلامت باشد.
  2. محتوای نوشته می‌تواند برگرفته از گرد آوری و یا ترجمه مطالب باشد.
  3. کلیه نوشته ها باید با ذکر منبع ارسال گردند.
  4. نوشته ها باید از منابعی همچون مقالات معتبر چاپ شده در مجلات داخلی و خارجی، سایت های معتبر داخلی و خارجی، پایان نامه های دانشگاهی و کتاب های چاپ شده زبان اصلی و یا ترجمه شده استخراج گردند.
  5. حداکثر حجم مطلب ارسالی باید در ۱ صفحه A4 با قلم B Nazanin 12 قرار گیرد.
  6. فرمت ارسالی مقالات باید Word 2003 یا ۲۰۰۷ باشد.
  7. کلیه نوشته ها باید از طریق هیأت شنای استان و توسط نامه رسمی به فدراسیون شنا ارسال شود.

دستورالعمل ارسال کلیپ های آموزشی و آگاهی بخش در حوزه توسعه همگانی رشته های آبی

  1. محتوای کلیپ باید در ارتباط با حوزه همگانی و شامل مواردی همچون تأثیر ورزش های آبی در کاهش بیماری های غیر واگیر دار همچون بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون، دیابت، چاقی، و … ، معرفی حرکات تمرینی در آب، معرفی برنامه‌های تمرینی در حوزه ورزش‌های آبی جهت سلامتی عموم مردم و تأثیر متقابل آب و سلامت باشد.
  2. حداقل زمان کلیپ ها ۵ دقیقه و حداکثر زمان ۱۰ دقیقه باشد.
  3. محتوای کلیپ توسط ورزشکاران استان تهیه شده باشد.
  4. کلیپ هایی که از به هم پیوستن اسلاید ها و یا صفحات کتاب تهیه شده باشند قابل قبول نمی باشند.
  5. محتوای کلیپ می تواند آگاهی بخش (تأثیر ورزش های آبی در سلامت جامعه) و یا آموزشی (معرفی انواع تمرین در آب) باشد.
  6. محتوای کلیپ روش های تمرینی که در آن جامعه مخاطب با خطر روبرو می باشند (به عنوان مثال معرفی برخی تمرین های برای بانوان باردار) باید با مشاوره پزشک متخصص صورت گیرد.
image_printپرینت مطلب