فرشاد کرمی:در بازی های آسیایی رکوردهای ملی جابجا می شود

رئیس کمیته فنی شنا با امیدواری از فینالیست شدن در چند رشته گفت: در بازی های آسیایی می توانیم چند رکورد ملی را جابجا کنیم.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ فرشاد کرمی درباره وضعیت تیم ملی شنا برای حضور در بازی های آسیایی اظهار کرد: الان بازیکنان باتوجه به برنامه کادر فنی در فصل تمرینات مسابقه ای هستند و چهار هفته هم برنامه کاهش تمرینی(تغیپر) را دارند تا برای بازی های آسیایی آماده شوند. برنامه هایی که از قبل برای تیم تدارک دیده شده بود، به طور منظم در حال انجام شدن است و شناگران با انگیزه و روحیه بالا برای حضور در بازی های آسیایی تمرین می کنند.
رئیس کمیته فنی شنا درباره برنامه های کادرفنی برای جلوگیری ازآسیب دیدگی شناگران گفت: تمامی شناگران زیر نظر کادر پزشکی به طور دائم معاینه می شوند. شناگران با کادر فنی و پزشکی رابطه نزدیکی دارند و هر گونه آسیب دیدگی را سریعا به کادر پزشکی اطلاع می دهند. همه کارها و برنامه های لازم برای جلوگیری از آسیب دیدگی به نحوه احسن انجام می شود تا الان مشکل حادی نداشتیم و آرش شرافت وزیری هم دستورات لازم را به بازیکنان داده است تامشکل خاصی نداشته باشند.
فرشاد کرمی درباره برنامه های انجام گرفته برای بالا بردن روحیه و فعالیت انگیزشی ملی پوشان عنوان کرد: با تمام بازیکنان مشاوره روان شناسی صورت گرفته، از طریق فدراسیون پزشکی ورزشی برنامه ها و تست های روان شناسی به بازیکنان داده می شود. کادر فنی و فدراسیون پزشکی روی تک تک برنامه ها فعالیت می کنند و نقاط قوت و ضعف شناگران مشخص می شود که همه این برنامه ها در جهت حضور فعال، موثر و با نشاط در بازی های آسیایی است.
او در ادامه افزود: بازی های آسیایی بالاترین سطح مسابقاتی است که در آسیا برگزار می شود. ما در آسیا دو نوع مسابقه داریم؛ یکی مسابقات قهرمانی و دیگری بازی های آسیایی است که سطح بسیار بالاتری دارد. بنابراین همین که ورزشکار می خواهد در این بازی ها حضور داشته باشد، با تمام تلاش سعی می کند در بهترین سطح روحی و تمرینی قرار بگیرد. در نتیجه تمام کسانی که در تمرینات هستند سعی می کنند تا روحیه و همچنین قدرت و توان حضور در این بازی ها را داشته باشد و نتایج خوبی را کسب کنند. کادر فنی و مشاوران چه در جلسات فنی و چه در جلساتی که در خوابگاه ها تشکیل می شود با بازیکنان صحبت می کنند. با صحبت های انجام شده تمام بازیکنان با روحیه بالا خودشان را برای حضور در این بازی ها آماده می کنند.
وی درباره این سوال که تیم ملی با چند شناگر و در چه ماده هایی در بازی ها شرکت می کند، گفت: طبق موافقت کمیته ملی المپیک و آخرین اخباری که دریافت کردیم، تیم ملی شنا با پنج ورزشکار در بازی ها و در اکثر ماده ها شرکت شرکت می کند. ما امیدوار هستیم که در چند رشته بتوانیم به فینال راه پیدا کنیم. در چهار تا شش رشته هم بتوانیم رکوردهای ملی را جابجا کنیم. در چهار در ۱۰۰ متر مختلط تیمی و ۵۰ متر پروانه فینالیست می شویم که این نتیجه خوبی برای ما خواهد بود.
کرمی تاکید کرد: در شنا چیزی به نام شگفتی نداریم چون شنا دارای پروسه زمانی است یعنی با یک برنامه بلند مدت باید به موفقیت دست پیدا کرد. این طور نیست که کسی رکورد خوب داشته باشد ولی نتواند در بازی ها نتیجه خوبی کسب کند. شگفتی مثل این است که همه تیم ها نتوانند نتایج خوب کسب کنند و کاهش رکورد شدیدی داشته باشد فقط تیم ملی ایران مدال بگیرد. شنا دارای پروسه است و حدود رکوردها توانمندی ها هم مشخص است.
او درباره رکوردهای حریفان ایران در بازی های آسیایی گفت : در آسیا به دو سه کشور مثل چین و ژاپن و کره قطب شنا هستند و در بازی های بزرگی مثل مسابقات جهانی و المپیک و… شرکت می کنند. تقریبا شناگران اصلی این کشورها رکوردهای مشخصی دارند و حتی رکوردار برخی از ماده ها در سطح جهان هستند. ما برای رسیدن به سطح آنها به ۲۰سال زمان نیاز داریم و آن ها در همین وضعیت نمی مانند که ما به آنها برسیم چون سرمایه گذاری وسیعی روی شنا می کنند و ژاپن که در شنا صاحب سبک است، پروسه ۲۰ساله ای را طی کرد. رسیدن به سطح بالا در شنا برنامه ریزی، سرمایه گذاری و هزینه مالی بسیار سنگینی را می طلبد که عملا با یک یا دو سال کار کردن نمی توان در حد و اندازه این کشورها ظاهر شد.
او درباره حمایت های فدراسیون گفت: امسال سال بازی های آسیای است تمام برنامه هایی مورد نیاز کادر فنی و کمیته فنی برای آماده سازی شناگران از طرف فدراسیون برآورده شد و همه برنامه ها در جای خودش انجام شد. با توجه به شرایط فدراسیون و شرایط اقتصادی کشور تمام برنامه هایی که داشتیم به خوبی تا الان پیش رفته و هیچ گونه تاخیری در برنامه ها نداشتیم که امیدوارم نتیجه این زحمات در بازی های آسیایی به دست آید.
او در پایان گفت: برای تیم ملی شنا آرزوی موفقیت می کنم، امیدوارم بتوانیم دربازی های آسیایی به اهداف مورد نظر فدراسیون و کادر فنی دست پیدا کنیم.
انتهای پیام

image_printپرینت مطلب