فرشاد کرمی: امیدوار به حضور نماینده شنا در نانجینگ هستیم

رئیس کمیته فنی فدراسیون شنا برای حضور حداقل یک شناگر در المپیک جوانان نانجینگ ابراز امیدواری کرد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ فرشاد کرمی درباره چگونگی حضور شناگران ایران در المپیک جوانان نانجینگ اظهار کرد: شرایط ورودی به المپیک نانجینگ مشخص است که قبلا آن را اعلام کرده بودیم. بر اساس آیین نامه مسابقات المپیک جوانان نانجینگ، ۱۴۰ شناگر پسر مستقیم و براساس فیناپوینت به این مسابقات اعزام می شوند. این افراد از بین تمامی شناگرانی که حد نصاب ورودی را کسب کرده باشند انتخاب می شوند و از هر کشور حداکثر دو نفر در این بین قرار می می گیرد.
وی افزود: کمیته فنی شنا اسامی پنج شناگری که در مسابقات دبی موفق به کسب حدنصاب شده بودند را به فدراسیون جهانی معرفی کرد. اما متاسفانه هیچ یک از شناگران ایران امتیاز کافی را برای قرار گرفتن در بین این ۱۴۰ شناگر نداشت. در نتیجه فدراسیون جهانی نام هیچ شناگری را از ایران برای شرکت در این لیست ۱۴۰ نفره اعلام نکرده است.
رئیس کمیته فنی شنا با اظهار امیدواری افزود: علاوه بر این ۱۴۰ سهمیه مستقیم ورود به مسابقات، ۵۶ نفر دیگر نیز بر اساس سهمیه یونیورسالیتی(سهمیه جهانی اعطایی به فدراسیون ها با شرایط ویژه) می توانند در مسابقات المپیک جوانان نانجینگ شرکت کنند. از این تعداد به هر فدراسیونی که قبلا در بین ۱۴۰ نفر راه یافته به نانجینگ نماینده نداشته باشد، یک سهمیه تعلق می گیرد. البته کسب این سهمیه هم شرایط ویژه ای دارد. شناگرانی می توانند در میان ۵۶ سهمیه یونیورسالیتی قرار بگیرند که در ماده تخصصی آن ها ظرفیت خالی برای پذیرش وجود داشته باشد.
فرشاد کرمی خاطرنشان کرد: ما هنوز ناامید نشده ایم. در تلاش هستیم تا سهمیه یونیورسالیتی را کسب کنیم. بر اساس نظر کادر فنی آریا نسیمی شاد و رهام پیروانی که بالاترین فیناپوینت ها را دارند برای کسب این سهمیه معرفی شده اند. نامه نگاری های لازم انجام شده و بسیار امیدواریم که بتوانیم یک نماینده شنا در المپیک جوانان نانجینگ داشته باشیم. البته فراموش نکنیم که شنا یک ورزش دیر بازده است. همین که تیم شنا ایران امسال توانست هشت حدنصاب ورودی المپیک جوانان را کسب کند بسیار خوب است. امیدواریم که در آینده گام های بلندتری در این راستا برداریم.
انتهای پیام

image_printپرینت مطلب