فوک دریای خزر در فینا ترافی

بعداز یوز ایرانی، تمساح و درنا نوبت به حمایت از فوک دریای خزر در مسابقات توسعه جهانی واترپلو رسید.

مهری رنجبر/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو روزنامه خبر ورزشی نوشت:

بعداز یوز ایرانی، تمساح و درنا نوبت به حمایت از فوک دریای خزر رسید. تیم ملی فوتبال سال قبل در جام جهانی برای حمایت از یوز پلنگ ایرانی لباسهایی  منقش به عکس آن پوشیدند. هر چند قضیه به این راحتی ها نبود و فیفا تا جریمه نگرفت اجازه به ایرانی ها نداد. اما بالاخره شاگردان کی روش با لباس با عکس یوزایرانی روی آن بود  مسابقه دادند. بعداز ان تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان برای حامی تمساح پوزه کوتاه ایرانی شد. آنها در لیگ برتر لباسی با عکس تمساح پوشیدند. محیط زیستی ها بعد به تیم ملی والیبال پیشنهاد بازی در لیگ جهانی  باحک عکس درنای ایرانی را دادند که ظاهرا به خاطر فرصت کم و اجازهfivb قرار شد والیبالیست ها این لباس را در جام ملتهای قهرمانی مردان آسیای تهران بپوشند. اما حالا خبر حمایت تیم ملی واترپلواز فوک دریای خزر می رسد.
فدراسیون شنا بعداز قبول میزبانی فینا ترافی بدش نمی آید کار فرهنگی هم انجام دهد. بنابراین از پیشنهاد دفتر حفاظت محیط زیست راه اندازی شده در وزارت ورزش برای حمایت فوک دریای خزر هم استقبال کرد.
محسن سمیع زاده دبیر فدراسیون شنا دراین باره می گوید:« بدمان نمی آمد در مسابقات فینا ترافی کار فرهنگی هم انجام دهیم. بنابراین از پیشنهاد حک عکس فوک دریای خزر روی لباس تیم ملی استقبال کردیم. هرچند زمان کم داریم  و همین مساله کار را سخت تر می کند.» فعلا عکس فوک دریای خزر روی لباس تیم ملی در مرحله طراحی است و فدراسیونی ها امیدوارند به مسابقات برسد.
دبیر فدراسیون می گوید:« فعلا  عکس در مرحله طراحی است  و معلوم نیست روی لباس برود. اگر بشود که عالی است و اگر هم به لباس نرسد حداقل نماد ان را در استخر می گذاریم.»
برخلاف فوتبالی ها  که جریمه شدند و والیبال هم باید اجازه این کار را می گرفت و بعد عکس را روی لباس تیم ملی می زد، فدراسیون شنا با وجود خسرو امینی کمی جلوتر است. او نمایندگی فدراسیون جهانی را یدک می کشد و بنابراین با موافقتش قضیه حل است و نیازی به جریمه هم نیست. خسرو امینی نائب رئیس کمیته فنی واترپلوی فینا  البته هنوز نمی داند فدراسیون تصمیمش برای این کار جدی است یا نه اما می گوید:« اگر المپیک بود شاید قضیه فرق می کرد اما برای مسابقات توسعه جهانی واترپلو ، فینا ایرادی نمی گیرد که تیم ملی ایران با عکس فوک دریای خزر روی  لباسش بازی کند.اگر فدراسیون تصمیم بگیرد ، مشکلی برای تایید نیست و موافقت  من که نماینده فینا هستم  کفایت می کند.»
البته این کار فرهنگی فدراسیون شنا در فینا ترافی به حمایت فوک دریای خزر ختم نمی شود و انها قرار است  مسابقاتشان را با شعار :«آب دنیای ماست » برگزار کنند. شعاری که ظاهرا فدراسوین جهانی شنا هم  روی آن مانور می دهد
انتهای پیام
image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.