قدس قهرمان رقابت‌های واترپلو استان قم شد

جدال تیم‌های صعود کننده به دیدار نهایی نخستین دوره مسابقات واترپلو قهرمانی استان قم (جام رمضان) با برتری تیم قدس و فتح جام قهرمانی توسط این تیم به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و به نقل از خبرگزاری فارس از قم، بعد از برگزاری دیدارهای مراحل مقدماتی و نیمه نهایی بین تیم‌های شرکت کننده در نخستین دوره مسابقات واترپلو قهرمانی باشگاه‌های استان قم سرانجام تکلیف تیم‌های برتر این دوره از مسابقات با برنامه‌ریزی هیات شنا، شیرجه و واترپلو قم مشخص شد.

این در حالی است که بعد از فراخوان هیأت شنا، شیرجه و واترپلو استان قم برای ثبت نام از تیم‌های علاقمند به حضور در این دوره از رقابت‌ها، نخستین دوره مسابقات استانی واترپلو در قم با عنوان جام رمضان و با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر مدافع حرم برنامه‌ریزی شد.

با هماهنگی‌های صورت گرفته بین بخش‌های مختلف برای برگزاری رقابت‌های واترپلو قهرمانی قم، عنوان این رقابت‌ها جام شهدای مدافع حرم نامگذاری شد و ۶ تیم مدعی قهرمانی در دو گروه سه تیمی با انجام بازی‌های مقدماتی به شکل دوره‌ای رقابت خود را برای رسیدن به عنوان قهرمانی آغاز کردند.

در گروه نخست از نخستین دوره بازی‌های واترپلو قهرمانی استان قم تیم‌های واترپلو شهید دخانچی(ب)، ایثار و شهید بنیادی با یکدیگر به رقابت پرداختند و در گروه دوم نیز تیم‌های واترپلو شهدای فرهنگیان، شهید دخانچی(الف) و قدس به مصاف یکدیگر رفتند.

هر یک از تیم‌های حاضر در مرحله گروهی در دو مسابقه با حریفان خود به رقابت پرداختند و در نهایت تیم‌های اول و دوم هر گروه مجوز حضور در مرحله نهایی رقابت‌ها را به دست آوردند تا برای صعود به دیدار نهایی تلاش کنند.

با پایان دیدارهای مرحله مقدماتی از گروه نخست تیم‌های ایثار و شهید بنیادی مجوز صعود به مرحله نیمه نهایی را کسب کردند و در گروه دوم نیز تیم‌های واترپلو قدس و شهید دخانچی(الف) موفق به کسب جواز حضور در مرحله نیمه پایانی این بازی‌ها شدند.

مسابقات مرحله نیمه نهایی نخستین دوره واترپلو قهرمانی استان قم در حالی به انجام رسید که در نخستین مسابقه تیم‌ شهید بنیادی به مصاف تیم شهید دخانچی(الف) رفت و در پایان این بازیکنان تیم واترپلو شهید بنیادی بودند که با شکست حریف خود به فینال صعود کردند.

برای تعیین دیگر فینالیست مسابقات واترپلو قهرمانی استان قم تیم‌های قدس و ایثار به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان این مسابقه تیم‌ واترپلو قدس موفق به شکست حریف خود شد تا برای کسب مقام قهرمانی این رقابت‌ها در دیدار نهایی برابر تیم شهید بنیادی صف‌آرایی کند.

با نتایجی که در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های نخستین دوره واترپلو قهرمانی قم رقم خورد، تیم‌های شهید بنیادی و قدس در استخر شهید محمد بنیادی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم برگزار کننده دیدار نهایی بودند، ضمن اینکه تیم‌های واترپلو ایثار و شهید دخانچی(الف) در دیدار رده‌بندی برای کسب مقام سوم به مصاف یکدیگر رفتند.

بدین‌ترتیب در پایان نخستین دوره مسابقات واترپلو قهرمانی استان قم با عنوان یادواره شهدای مدافع حرم یعنی شهیدان هاشمی و سامانلو، تیم خوش ترکیب قدس مقام نخست و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد و تیم با اخلاق شهید محمد بنیادی بر سکوی نایب‌قهرمانی ایستاد.

همچنین در رده‌بندی نهایی این دوره از مسابقات تیم تلاشگر واترپلو ایثار قم با غلبه بر تیم شهید دخانچی (الف) موفق به کسب مقام سوم رقابت‌های واترپلو باشگاه‌های استان قم شد و در پایان از میزبانی استخر شهید محمد بنیادی قم به واسطه پیش‌بینی امکانات مطلوب برای برگزاری این رقابت‌ها توسط هیأت شنا، شیرجه و واترپلو استان قم تقدیر شد.

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب