قرار گرفتن در جمع ١٢ تیم برتر جهان هم موفقیت است/ در گروه سختی قرار داریم

دبیر فدراسیون شنا گفت: حضور در جمع ١٢ تیم برتر مسابقات قهرمانی جهان موفقیت ارزشمندی برای واترپلو ایران محسوب خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، محسن رضوانی با بیان این مطلب در خصوص آخرین وضعیت تیم واترپلو جوانان ایران در آستانه مسابقات قهرمانی جهان، اظهار داشت: بازیکنان تیم کنونی جوانان با توجه به سن و سال‌شان نسل بسیار خوبی برای آینده واترپلوی ایران هستند. حدود ١٢ بازیکن دیگر هم داریم که یک سال از تیم جوانان بزرگتر هستند.

وی ادامه داد: اگر در مسابقات قهرمانی جهان با تمام قوا به مصاف حریفان برویم می‌توانیم جزو ١٢ تیم برتر مسابقات باشیم.

دبیر فدراسیون شنا با بیان اینکه گروه‌مان نسبت به دوره گذشته کمی سخت‌تر است، افزود: صعود یا عدم صعود به دور دوم رقابت‌های قهرمانی جهان برای ما ملاک نیست، چرا که هدف ما ابتدا حضور شایسته و سپس برنامه‌ریزی مدون برای تیم جوانان به منظور حضور در بازی‌های آسیایی ٢۰١۴ و انتخابی المپیک است، چرا که با سرمایه‌گذاری روی این تیم می‌توان به آینده امیدوار بود.

رضوانی در ادامه گفتگوی خود با خبرگزاری فارس با بیان اینکه می‌خواهیم واترپلوی ایران را به جایگاه واقعی خود برسانیم، گفت: اگر با دید کارشناسی به تیم جوانان نگاه کنیم متوجه می‌شویم که چند بازیکن بسیار خوب داریم و می‌توانیم آنها را حفظ کنیم و با سرمایه گذاری بر روی این نفرات به نتایج قابل قبولی در مسابقات بین المللی دست یابیم.

وی در مورد شانس تیم کشورمان برای حضور در مرحله دوم مسابقات قهرمانی جهان خاطر نشان کرد: بین تیم‌های ایران، ترینیداد و توباگو و ازبکستان یکی شانس دارد تا به عنوان تیم سوم راهی دور دوم شود. اگر مجارستان و صربستان در گروه ایران قرار می‌گرفتند شرایط بسیار سخت می‌شد، اما حالا اوضاع کمی بهتر است.

دبیر فدراسیون شنا گفت: مردم مانند رشته‌های فوتبال، والیبال و بسکتبال از واترپلو توقع نداشته باشند. اگر بتوانیم در جمع ١٢ تیم برتر قرار بگیریم یعنی به موفقیت بزرگی رسیده‌ایم.

image_printپرینت مطلب