قهرمانی آمریکا در جام بین قاره‌ای لیگ جهانی واترپلو ۲۰۱۶

تیم ملی آمریکا با غلبه بر استرالیا در دیدار فینال، قهرمان مسابقات بین قاره ای لیگ جهانی واترپلو سال ۲۰۱۶ شد، تا این دو تیم به همراه صربستان، یونان، ایتالیا، ژاپن، برزیل و چین (میزبان) به سوپرفینال لیگ جهانی راه یابند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ لیگ جهانی واترپلو همه ساله زیر نظر فدراسیون جهانی شنا (فینا) برگزار می شود. هشت تیم برتر جهان در قالب تورنومنتی موسوم به سوپرفینال تکلیف قهرمان را مشخص می کنند. ابتدا رقابت های اروپایی برای مشخص کردن نمایندگان این قاره در سوپرفینال برگزار شد. از بین ۱۲ تیم حاضر در دور گروهی اروپا، صربستان، یونان و ایتالیا مقتدرانه جواز حضور در سوپرفینال را کسب کردند.

از سه شنبه (۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵) هم رقابت های بین قاره ای آغاز شد. مسابقاتی که با حضور شش تیم از آسیا، آمریکا و اقیانوسیه پیگیری شد و در نهایت چهار تیم + چین (میزبان) جواز حضور در سوپرفینال را کسب کردند.

این رقابت ها با درخشش آمریکایی ها همراه شد و این تیم با پیروزی در تمامی مسابقات به فینال رسید. در آنجا هم استرالیا باوجود ارائه یک بازی جذاب نتوانست از عنوان قهرمانی دوره پیش خود در این مسابقات دفاع کند و با حساب ۱۰ بر ۹ مغلوب شد.

در دیدار رده بندی هم تیم پرقدرت این روزهای قاره آسیا به مصاف برزیل رفت. برزیلی ها که مقام دوم رقابت های بین قاره ای و مقام سوم سوپرفینال دوره گذشته لیگ جهانی را هم در کارنامه دارند به سختی و با نتیجه ۱۳-۱۲ حریف آسیایی خود را شکست دادند تا به نشان برنز دست برسند.

 با این حساب تنها قزاقستان از این رقابتها نتوانست به سوپرفینال لیگ جهانی راه یابد و صربستان، یونان، ایتالیا، آمریکا، استرالیا، برزیل، ژاپن و چین (میزبان) راهی مرحله پایانی لیگ جهانی ۲۰۱۶ شدند.

از سال ۲۰۱۳ به بعد صربستان همه عناوین قهرمانی لیگ جهانی واترپلو را از آن خود کرده است و امسال هم در وضعیت خوبی به سر می برد.

سوپرفینال امسال از ۲۱ تا ۲۶ ژوئن ۲۰۱۶ (اول تا ششم تیر ۱۳۹۵) به میزبانی چین و در شهر هویژو برگزار خواهد شد.

 

رده بندی نهایی مسابقات بین قاره ای لیگ جهانی واترپلو ۲۰۱۶:

یوکوهاما (ژاپن)- ۲۱ تا ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    1. آمریکا
    2. استرالیا
    3. برزیل
    4. ژاپن
    5. قزاقستان
    6. چین

 

نتایج روز پایانی:

  • رده بندی پنجم و ششم: قزاقستان ۱۶ – چین ۷
  • رده بندی سوم و چهارم: برزیل ۱۳ – ژاپن ۱۲
  • فینال: آمریکا ۱۰ – استرالیا ۹

 

تیم های راه یافته به سوپرفینال:

هویژو (چین)- اول تا ششم تیر ۱۳۹۵

  1. صربستان
  2. ایتالیا
  3. یونان
  4. آمریکا
  5. استرالیا
  6. برزیل
  7. ژاپن
  8. چین (میزبان)

 

1. آمریکا 2. استرالیا 3. برزیل تیمهای برتر رقابت های بین قاره ای لیگ جهانی واترپلو 2016
۱. آمریکا ۲. استرالیا ۳. برزیل تیمهای برتر رقابت های بین قاره ای لیگ جهانی واترپلو ۲۰۱۶

 

 

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

image_printپرینت مطلب