لطف پور: ترکیب بازیکنان جوان و با تجربه ایران توانایی درخشش در قهرمانی آسیا را دارد/ چیریچ بهترین مربی جهان است

امید لطف پور ملی پوش اسبق واترپلو گفت: تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا ترکیبی از ستاره‌های با تجربه و بازیکنان جوان و با انگیزه را در اختیار دارد و قطعا می‌تواند باز هم در آسیا بدرخشد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ امید لطف پور با ارزیابی شرایط تیم ملی ایران قبل از قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ بانکوک اظهار کرد: تیمی که الان برای قهرمانی آسیا تمرین می‌کند، شاکله تیم جاکارتا را دارد. بازیکنان جوانی اضافه شدند که انگیزه زیادی دارند. بازیکنان با تجربه هم بسیار حرفه‌ای هستند. اگر متحد و یک دل باشند می‌توانند نتیجه خوبی را رقم بزنند.

وی افزود: اگر ازبکستان بازیکن روس نداشته باشد، حریف سختی برای ایران نیست. کره جنوبی هم در سال های اخیر پیشرفت زیادی کرده است اما من فکر می کنم بازیکنان ایران توانایی برد هر دو این تیم ها را دارند. فراموش نکنیم که کادر فنی ایران عالی است و چیریچ از نظر من بهترین مربی جهان است. اگر بازیکنان به دقت دستورات او را اجرا کنند، می‌توانیم نتیجه خوبی بگیریم. همه چیز به اتحاد و انگیزه بازیکنان بستگی دارد.

سنگربان اسبق تیم ملی ایران درباره سخت ترین بازی دور مقدماتی نیز تاکید کرد: اگر قزقستان بازیکنان بومی خودش را در اختیار داشته باشد، براحتی با آن ها بازی می‌کنیم. بیشترین مساله‌ای که همواره در رویارویی های ایران و قزاقستان اثرگذار بوده، حضور بازیکنان غیر بومی در ترکیب این تیم است که گاهی کار را سخت می‌کند. همیشه همین موضوع برای ایران چالش برانگیز می‌شود و گرنه ما راحت می‌توانیم با این تیم بازی کنیم. قطعا حریف اصلی تیم ما در دور مقدماتی قزاقستان است. انشالله تحت هر شرایطی در روز بازی با قزاقستان همه بازیکنان ایران صد در صد توان را بگذارند و پیروز شوند.

لطف پور در ادامه خاطرنشان کرد که سطح انتظار از تیم ملی واترپلو ایران باید معقول باشد و افزود: اول از اینکه انتظار از تیم به امکانات و پشتوانه آن بر می‌گردد. وقتی شما همه امکانات و مسابقات خوب و تدارکات خوب در نظر بگیرید طبیعتا تیم هم آماده تر است. تا جایی که می‌دانم چند سال است به دلیل کرونا مسابقات رسمی کنسل شده و طبیعتا این موضوع میتواند اثرگذار باشد. در کل اگر برای تیم ملی بازیهای بیشتری داشته باشیم، بهتر می‌توانیم روی کسب نتیجه آن در بازی‌های مهم حساب کنیم.

مدال آور بازی های آسیایی جاکارتا یادآور شد: اردو خیلی خوب و لازم است اما جای مسابقات رسمی را نمی‌گیرد. دوره قبل که بازی‌های آسیایی رفتیم چند تورنمنت دیدیم و همان موجب شد که در بازی های آسیایی به هماهنگی برسیم. اکنون دیدگاه‌ها نسبت به واترپلوی ایران تغییر کرده است. ما دوره قبل در قهرمانی آسیا هم می‌توانستیم مدال بگیریم ولی کسب تجربه در همان مسابقات موجب شد که در بازی‌های آسیایی نتیجه بگیریم. بازیکنان با بازی‌های بیشتر می‌توانند خودشان را پیدا کنند. نسبت به تیمی که نسل جوانی را تجربه می‌کند تا کنون نتایج خوبی گرفتیم که امیدوارم باز هم ادامه داشته باشد.

لطف پور در پایان گفت: توصیه من به بازیکنان این است که همدل و متحد باشند. همین موضوع موجب می‌شود که بازی‌ها را ببریم. شاکله اصلی تیم بازی بلد است و تجربه خوبی دارد و باید بازیکنان جوان هم با دقت حرف کادر فنی را پیاده کنند. بالاخره همه انگیزه دارند و همین انگیزه و تجربه می‌تواند نتیجه خوبی را رقم بزند. چیریچ و رضایی چند سال است با هم کار می‌کنند و به خوبی جو تیم ایران را می‌شناسند. چیریچ خودش یک تیم است و به خوبی می‌تواند شرایط مسابقه را مدیریت کند. با این همه پیش بینی مسابقات خیلی سخت است. نمی‌توان جایگاه‌ها را پیش بینی کرد ولی قطعا ما جزو سه تیم برتر آسیا هستیم و باید در نیمه نهایی این مسابقات باشیم. با توجه به روند سال‌های اخیر و درگیری با کرونا حتی اگر بتوانیم باز هم در آسیا برنز بگیریم یک نتیجه خارق العاده رقم خورده است.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خصوصی دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.