لکلائوس: المپیک جوانان راه کسب طلای المپیک بود

“چد لکلائوس” قهرمان کاپ جهانی شنا در سال ۲۰۱۳ و دارنده چندین نشان المپیک و طلای جهانی به عنوان الگوی ورزشی شناگران در المپیک جوانان نانجینگ ۲۰۱۴ معرفی شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ “چد لکلائوس” ورزشکار ۲۲ ساله اهل افریقای جنوبی گفت: “این المپیک جوانان بود که به من اعتماد به نفس لازم را داد تا طلای المپیک ۲۰۱۲ را کسب کنم.”
شناگر یک متر و ۸۲ سانتی افریقایی از سن ۹ سالگی به شنا کردن روی آورد. “لکلائوس” که سال ۲۰۰۹ نخستین مسابقه شنا بین المللی خود را تجربه کرد با حضور در المپیک جوانان ۲۰۱۰ سنگاپور و کسب پنج نشان طلا برای خود نامی دست و پا کرد. به گفته خود او المپیک جوانان و افتخارآفرینی در آن، راه کسب نشان طلا در المپیک بود.
کسب مقام نخست المپیک از یک سو و پیشی گرفتن از مایکل فلپس استثنائی از سوی دیگر سال ۲۰۱۲ را برای او فراتر از یک رویا رقم زد. دارنده مدال طلای ۲۰۰متر و نقره ۱۰۰متر پروانه المپیک ۲۰۱۲ نقش بسزایی در بالا بردن جایگاه کشورش در المپیک لندن داشت. او که با پشت سر گذاشتن فلپس در ۲۰۰متر پروانه نشان طلا را برای کشورش به ارمغان آورد موفق شد نام خود را به عنوان یکی از شناگران مهم سال های پیش رو مطرح کند. “گراهام هیل” مربی این شناگر به آینده درخشان او امید بسیاری دارد و انتخاب او را به عنوان الگوی ورزشی شناگران در نانجینگ بسیار با ارزش می داند.
این ورزشکار ۷۵ کیلویی از هموطنش “ترنس پارکین” و “مایکل فلپس” امریکایی به عنوان الگوهای ورزشی اش نام می برد. اوقات فراغت این شناگر به قدم زدن در ساحل و بازی کردن فوتبال می گذرد.
از نکات جالب مربوط به “چد” حمل کردن یک نشان خوش شانسی در تمامی مسابقات است. این شناگر اعتقاد دارد این نشان که از برادرش به او رسیده برایش شانس می آورد. او همیشه این شیء را در تمامی مسابقات به همراه خود دارد و پیش از شروع رقابت آن را در کفشش قرار می دهد تا برای کسب پیروزی حس بهتری داشته باشد.
رکورددار ۲۰۰متر پروانه استخرهای مسافت کوتاه عنوان ورزشکار سال ۲۰۱۲ افریقای جنوبی را در کارنامه دارد. او که در حال نگارش کتاب بیوگرافی خود تحت عنوان “باورنکردنی” در سال جاری است از کسب بیش از ۱۶ مدال در رقابت های کشورهای مشترک المنافع به عنوان رویای ورزشی خود نام می برد. این شناگر جوان می خواهد با کسب این تعداد مدال از رکورد “سوزی اونیل” استرالیایی پیشی بگیرد و نام خود را در تاریخ ثبت کند.

*عناوین “چد لکلائوس” در رقابت های المپیک:
مقام نخست در ۲۰۰متر پروانه- ۲۰۱۲ لندن
مقام دوم در ۱۰۰متر پروانه- ۲۰۱۲ لندن

*عناوین “چد لکلائوس” در رقابت های جهانی فینا:
مقام نخست در ۲۰۰متر پروانه- ۲۰۱۳ بارسلونا
مقام نخست در ۱۰۰متر پروانه- ۲۰۱۲ بارسلونا

*عناوین “چد لکلائوس” در رقابت های جهانی مسافت کوتاه فینا:
مقام نخست در ۱۰۰متر پروانه- ۲۰۱۲ استانبول
مقام دوم در ۵۰ متر پروانه- ۲۰۱۲ استانبول
مقام نخست در ۲۰۰متر پروانه- ۲۰۱۰ دبی

مقام نخست کاپ جهانی شنا سال ۲۰۱۳ در مجموع و بیش از ۸۰ نشان رنگارنگ در مراحل مختلف این رقابت ها از جمله افتخارات این شناگر تا قبل از ۲۲ سالگی است.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.