لیگ واترپلو نیاز به نگاه جدید دارد/ وزارت ورزش برای مشکلات واترپلو چاره اندیشی کند

سرمربی تیم نفت امیدیه با بیان اینکه لیگ واترپلو نیاز به نگاه و تفکر جدید دارد گفت: باید بستر لازم برای حضور بیشتر باشگاهها در لیگ واترپلو و حرکت به سمت حرفه ای شدن در این رشته فراهم شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، رضا جعفری با بیان این مطلب افزود: پیش از این لیگ به صورت مجتمع و متمرکز برگزار می شد که به اعتقاد من این نوع برگزاری به هیچ وجه حرفه ای نبود. فدراسیون از ٨ سال پیش تصمیم گرفت این مسابقات را به صورت رفت و برگشت برگزار کند و با این کار، سطح کیفی لیگ را بالا ببرد که این تصمیم تاثیر بسزایی در افزایش انگیزه بازیکنان و ترغیب باشگاهها به سرمایه گذاری در لیگ واترپلو داشت و در حال حاضر نیز معتقدم فدراسیون باید نگاه و تفکر جدیدی را در لیگ جاری کند تا لیگ دچار تحول شود و از حالت یکنواخت فعلی بیرون بیاید.

وی تصریح کرد: متاسفانه این روزها لیگ واترپلو دچار روزمره گی شده و این اصلا به نفع واترپلو کشور نیست. فدراسیون اگر برنامه ریزی درستی داشته باشد لیگ می تواند پویایی و سازندگی خود را داشته باشد.

سرمربی نفت امیدیه با بیان اینکه در دوره مدیریت وحید مرادی لیگ واترپلو از کیفت مطلوبی برخوردار بود و تیم های صاحب نامی در آن حضور داشتند اظهار داشت: زمانی که من بازیکن بودم حضور تیم های نظیر پتروشیمی تهران، پیکان تهران، دانشگاه آزاد به عنوان نماینده تهران باعث اعتراض اغلب تیم ها می شد اما امروز لیگ واترپلو به جایی رسیده که پایتخت پانزده میلیونی ایران حتی یک تیم هم در لیگ واترپلو ندارد.

سرمربی نفت امیدیه با بیان که اینکه چرا کسی به داد واترپلو نمی رسد ادامه داد: یکی از دلایل افت واترپلو عدم ثبات لازم در مدیریت فدراسیون است، عاملی که در دوره مدیریت وحید مرادی نقطه قوت فدراسیون محسوب می شد و باعث شده بود تا لیگ دوران شکوفایی خود را تجربه کند.

جعفری تصریح کرد: از وزارت ورزش انتطار داریم تا به واترپلو نگاه جدی تری داشته باشد و در راه حل مشکلات لیگ واترپلو گام بردارد. رفع مشکل تعلیق فدراسیون، تخصیص اعتبارات لازم، برنامه ریزی بلند مدت جملگی عواملی است که می تواند در کنار ثبات مدیریت به رشد واترپلو کمک کند.

وی تصریح کرد: به اعتقاد من مشکل کنونی واترپلو فراتر از مربی، ورزشکار و فدراسیون است و این مشکلات باید در سطح وزارت ورزش حل شود. در میان این همه مشکلات، واترپلو چه گناهی دارد که باید ورزشکارانش با حداقل ها بسوزند و بسازند.

سرمربی نفت امیدیه با بیان اینکه فقدان زیر ساخت های مناسب در لیگ واترپلو این رشته را از رونق انداخته است اظهار داشت: متاسفانه واترپلو از زیر ساخت های مناسبی در باشگاهها برخوردار نیست و هر ساله شاهدیم که باشگاههای خوب از سرمایه گذاری در این رشته کناره گیری می کنند که از نظر من ادامه این روند لیگ واترپلو را به تعطیلی می کشاند.

جعفری اذعان داشت: متاسفانه رسانه ها به لیگ واترپلو توجه لازم را ندارند و اغلب سرگرم پرداختن به رشته پر هیاهو اما کم بازده فوتبال هستند در حالی که با مبلغ قرارداد یکی، دو بازیکن فوتبال می شود لیگ واترپلو را متحول کرد. انتظار ما از رسانه ملی این است که بیشتر به ورزش های پایه و به ویژه ورزش های آبی توجه کند و این ورزش ها را از مهجور بودن نجات دهد.

image_printپرینت مطلب