متین بالسینی: تلاش می‌کنم در المپیک رکورد شنای ایران را ترقی دهم/ شنا در کنار بهترین‌ها در توکیو تجربه خوبی خواهد بود

شناگر اعزامی به المپک توکیو گفت: المپیک میدانی بزرگ است و من تلاش می کنم تا در توکیو رکورد شنای ایران را مجددا بهبود بخشم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، متین بالسینی شناگر اعزامی به المپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار داشت: پس از بازگشت از مسابقات صربستان، تمریناتم را همانند قبل در استخر مجموعه ورزشی آزادی و تمرینات بدنسازی را در آکادمی ملی المپیک زیر نظر مربی ام ادامه دادم.

وی ادامه داد:  حدود دو سالی است که تمریناتم تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا دستخوش تغییر شده و همانند سابق نبوده است، به طوری که ۴ ماه اول، استخرها تعطیل بودند و من مجبور بودم در خشکی تمرین کنم تا جایی که پس از آن ۲۰ ثانیه به رکوردم در ۲۰۰ متر پروانه اضافه شده بود، همچنین بسیاری از مسابقات تدارکاتی که فدراسیون در نظر داشت لغو شد. البته فروردین امسال با کمک فدراسیون و مقداری هم هزینه شخصی در مسابقات دوبی شرکت کردم و موفق شدم رکورد ملی را ترقی دهم.

بالسینی افزود: تنها شانس من برای کسب سهمیه فقط یک مسابقه بود که متاسفانه با اختلاف بسیار ناچیزی نتوانستم مجوز ورود به المپیک را کسب کنم و خوشبختانه با بالاترین فینا پوینت (امتیاز فدراسیون جهانی) که در تاریخ مقرر توانستم کسب کنم برای المپیک انتخاب شدم. در آن بازه زمانی بهترین شناگر ایران شدم و خدا را شکر سهمیه یونیورسالیتی را کسب کردم.

وی گفت: المپیک میدان بزرگی است و بهترین ها  در آن حضور دارند و هیچ حریفی را نباید دست کم گرفت،  فاصله زیادی بین شنا ایران و جهان وجود دارد من و مربی زمان کمی برای آماده شدن در میدان بزرگ المپیک داشتیم بخصوص اینکه شیوع بیماری کرونا عملا تمرینات ما را محدود به خشکی و شرایط را سخت تر کرده بود. البته روند پیشرفتم بسیار خوب بوده است و من و مربی هردو از شرایطم راضی هستیم، در صربستان هم توانستم رکوردم را یک ثانیه کاهش دهم .

وی ادامه داد: فاصله مسابقات صربستان تا بازی های المپیک ۳ هفته و نیم است که بر اساس علم تمرین شنا نمی توان بدن را قوی تر و سرعت را افزایش داد فقط باید آنچه که هست را حفظ کنیم ، هدف من و مربی‌ام اول حضور در این المپیک بود. من در این یکسال و هشت ماه گذشته حدود ۵ یا ۶ بار رکورد ملی ماده تخصصی خودم را زدم. از این بابت که رو به جلو و پیشرفت حرکت می‌کنم خوشحالم.

نماینده شنای ایران در ماده ۲۰۰ متر پروانه المپیک ۲۰۲۰ گفت:  المپیک میدان بزرگی است و خوشحالم که می‌توانم کنار ورزشکاران بزرگ جهانی شنا کنم. این تجربه خوبی است. کنار این تجارب انتظارم از خودم این است که حداقل بتوانم از دیروز خودم بهتر باشم.

وی افزود: البته این هدف را در تمامی مسابقات دنبال می‌کنم، در المپیک هم این هدف را دارم که حتی کم اما از رکورد قبلی ام بهتر شنا کنم. ۱۰۰ در صد انتظارم از خودم رکوردشکنی در المپیک است و دوست دارم برای چندمین بار رکورد ملی را بشکنم و سطح شنای کشور را به استانداردهای جهانی نزدیک تر کنم و امیدوارم رکوردم زیر دو دقیقه بیاورم.

بالسینی درباره شعار کاروان ایران در المپیک  ۲۰۲۰ توکیو “همه برای ایران” اظهار کرد: باعث افتخارم است که بعنوان عضو کوچکی از کاروان به المپیک می روم و حس توصیف ناپذیری دارد؛ همیشه در رویاهایم شرکت در المپیک جای خاصی داشت و دارد اما مشکل این است که در رشته ما فاصله تا مدال آنقدر زیاد است که حتی نمی توانم به آن فکر هم کنم اما قول می دهم المپیک ۲۰۲۴ شنای ایران به فاینال المپیک راه پیدا کند.

وی در پایان گفت: از خانواده ، مربی ام کاوه بیک اوغلی و تمام کسانی که در استخر آزادی کنارم تمرین می کنند  و به من لطف دارند و انرژی مثبت می دهند ، قدردان  هستم.

انتهای پیام/

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.