مجتبی ولی‌پور: لغو مسابقات گزینشی المپیک شیرجه به ضرر ماست

شیرجه‌روی تیم ملی ایران گفت: شیوع بیماری کرونا بر ورزش جهان تأثیرات بدی داشت و لغو مسابقات گزینشی المپیک شیرجه به ضرر ما است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مجتبی ولی‌پور، شیرجه‌روی تیم ملی شیرجه ایران در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص لغو مسابقات جام‌جهانی شیرجه در ژاپن، اظهار داشت: واقعاً شیوع بیماری کرونا بر ورزش جهان تأثیرات بدی داشته اما من انتظار لغو یک‌باره مسابقات جام‌جهانی شیرجه را نداشتم و از این تصمیم فدراسیون جهانی تعجب کردم. بعید بود که این‌قدر نزدیک به برگزاری رویداد، اقدام به لغو آن کنند.

ولی‌پور درباره تصمیمات آینده فدراسیون جهانی شنا، شیرجه و واترپلو جهت برگزاری مسابقات گزینشی المپیک عنوان کرد: واقعاً معلوم نیست که فینا چه تصمیمی خواهد گرفت و کسی از آینده خبر ندارد. بسیاری از برنامه‌هایی هم که نوشته شده بود، با شیوع بیماری کرونا انجام نشد و باز هم معلوم نیست که رویدادی دیگر برای کسب سهمیه المپیک برگزار شود یا نه.

ملی‌پوش تیم شیرجه کشورمان درخصوص شرایط المپیکی شدن‌اش درصورت عدم برگزاری مسابقات گزینشی بیان داشت: امیدوارم که این اتفاق نیفتد، چون در آن‌صورت کار به رنکینگ کشیده خواهد شد و به ضرر ما تمام می‌شود. شانس ما برای کسب سهمیه المپیک منوط به شرکت در مسابقات انتخابی بوده و در شرایط دیگر شانسی نداریم.

وی هم‌چنین درمورد شرایط فعلی خودش گفت: با آمادگی خوبی تا آخرین لحظه به تمریناتم ادامه دادم و با حمایت فدراسیون، این روند را ادامه خواهم داد. تمرین کردن در این شرایط کرونایی واقعاً سخت است و فقط من و حمید کریمی در تیم ملی باقی مانده‌ایم. نمی‌دانیم در آینده چه خواهد شد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.