مجتبی ولی‌پور: پرچم ایران را بارها در آسیا برافراشته کردیم

ملی‌پوش شیرجه گفت: بارها پرچم ایران را در آسیا به اهتزاز درآوردیم و امیدوارم با صعود به المپیک رویای حضور در این رقابت‌ها را حقیقی کنیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از خبرگزاری آنا، تیم ملی شیرجه ایران در مسابقات قهرمانی آسیا (رده‌های سنی) موفق به کسب چندین مدال شد. در این میان مجتبی ولی‌پور که از شیرجه روهای باتجربه و قدیمی تیم ملی ایران است، توانست در این رقابت‌ها چهار مدال کسب کند.

مجتبی ولی‌پور در خصوص موفقیت‌هایی که در مسابقات شیرجه قهرمانی آسیا داشت، به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: سطح رقابت‌ها در هند بسیار بالا بود. برخلاف دوره‌های قبلی مسابقات که برخی کشورها غایب بودند، در این رقابت‌ها شیرجه روهای چین، ژاپن و کره جنوبی حضور داشتند. میزبانی رقابت‌ها با هند بود که در داوری ما را بسیار اذیت کردند اما باوجود ناداوری‌ها من توانستم در تخته یک متر دو مدال بگیرم و تخته سه متر دو نفره و سکوی دو نفره نیز مدال مشترک کسب کردم.

وی افزود: تیم‌های آسیایی هزینه‌های زیادی کرده اند تا در مسابقات بین‌المللی برگزار شده در این قاره به بهترین نتایج دست پیدا کنند ولی ما هم با تمام وجود تلاش کردیم و خوشحالم که پرچم ایران در زمان توزیع مدال‌ها بارها برافراشته شد. من بهترین عملکردم در مسابقات رده‌های سنی آسیا در تایلند بود که پنج مدال کسب کردم. پس از این رقابت‌ها که در سال ۲۰۱۵ برگزار شد تا رقابت‌های امسال موفق به کسب مدال شده بودم ولی در این دوره عملکردم بسیار خوب بود چرا که حریفان با تمام توان شرکت کرده بودند.

ملی‌پوش شیرجه ایران در خصوص اینکه چقدر امیدوار است بتواند سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کند، تصریح کرد: من هر روز دو نوبت در استخر شیرجه تبریز که به‌تازگی افتتاح شده تمرین می‌کنم. سعی می‌کنم در فرم مسابقه باقی بمانم تا در زمانی که فدراسیون شنا تصمیم گرفت من را به مسابقات اعزام کند، نتایج خوبی کسب کنم.

وی در خصوص مسابقاتی که می‌تواند برای او سهمیه المپیک را به همراه داشته باشد، گفت: تیر سال آینده در ژاپن مسابقات انتخابی برگزار می‌شود که اهمیت بسیار زیادی دارد. البته از دی امسال به بعد دو مسابقه جهانی داریم که اگر فدراسیون من را اعزام کند، می‌توانم شانس خود را برای ورود به المپیک بیازمایم.

ولی‌پور خاطرنشان کرد: من در رشته‌های سه متر و سکو امید به کسب مدال دارم. امتیازی که داوران به شیرجه‌هایی که می‌زنند می‌دهند، مجوز مرا صادر خواهد کرد. امیدوارم که بتوانم بدون غلط، به بهترین شکل ممکن حرکات سنگینی را در هنگام شیرجه اجرا کنم تا یکی از ورزشکاران ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو باشم و رویای حضور شیرجه در این رقابت‌ها را حقیقی کنم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب