مجتبی ولی پور پنجشنبه عازم اردوی چین می شود

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، بر اساس برنامه ریزی فدراسیون شنا و به پیشنهاد کمیته مشورتی شیرجه، مجتبی ولی پور شیرجه روی ١٩ ساله تیم ملی شیرجه کشورمان به منظور پیگیری تمرینات اختصاصی زیر نظر مربیان چینی به مدت ٢ ماه در کشور چین اردوی آمادگی بر پا می کند.
طبق برنامه ریزی کمیته مشورتی شیرجه، ولی پور در طول اردوی آماده سازی خود که در دانشگاه تربیت بدنی “تسینگ هوا” و زیر نظر مربیان صاحب نام و حرفه ای چینی بر پا خواهد شد، تمرینات بدنسازی و مهارتی ویژه ای را پیگیری خواهد کرد.
کشور چین مهد شیرجه دنیا و از جمله کشورهای پیشرفته و صاحب سبک در این رشته به شمار می رود که قهرمانان صاحب نامی را در شیرجه جهان و المپیک در اختیار دارد.
امید حدیقی سرپرست کمیته مشورتی شیرجه در خصوص اعزام ملی پوش شیرجه کشورمان به اردوی چین گفت: مجتبی ولی پور در ماده شیرجه از تخته ٣ متر یکی از امیدهای ایران برای کسب سهمیه ورودی المپیک محسوب می شود و فدراسیون شنا با برنامه ریزی بر روی این شیرجه روی جوان امیدوار است وی در مسابقات ورودی لندن، بتواند برای نخستین بار سهمیه ورودی المپیک را به دست آورد.
حدیقی با بیان اینکه فدراسیون بدنبال برنامه ریزی بلند مدت بر روی رشته شیرجه است، اضافه کرد: کمیته شیرجه با شاخص های فنی و کیفی که در ولی پور سراغ دارد امیدوار است وی با پشت سر گذاشتن اردوی چین، تمرکز بر روی تمرینات اختصاصی و کسب آمادگی های لازم بتواند در مسابقات ورودی که ٢۶ بهمن ماه جاری در لندن برگزار خواهد شد به نخستین سهمیه ورودی المپیک دست یابد ولی حتی اگر وی از این مهم باز بماند نیز دلیل نمی شود تا با نگاه به افق های آینده بر روی شیرجه روهای کشورمان برنامه ریزی نداشته باشیم.
مجتبی ولی پور شیرجه روی تبریزی تیم ملی کشورمان در مسابقات اخیر قهرمانی کشور که به میزبانی تهران برگزار شد توانست در رده سنی بزرگسالان و در مواد شیرجه سه متر، سکو و تخته یک متر به عنوان “قهرمان قهرمانان” دست یابد.

image_printپرینت مطلب