مجمع عمومی سالیانه فدراسیون شنا برگزار شد

مجمع عمومی سالیانه فدراسیون شنا به ریاست نصرالله سجادی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و به نقل از خبرگزاری ایسنا، مجمع عمومی سالیانه فدراسیون شنا عصر امروز با ریاست نصرالله سجادی و با حضور شاهرخ شهنازی و روسای هیات‌های استانی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گزارشی از عملکرد سالانه خود را مطرح کرد. او همچنین درباره اهمیت ورزش پایه و تاثیرش بر کل ورزش کشور صحبت کرد. رضوانی گزارشی از اعزام‌های برون‌مرزی و برگزاری مسابقه‌های بین‌المللی در ایران در مجمع فدراسیون ارائه داد.

سجادی بعد از ارائه صورت مالی گفت: فدراسیون شنا یکی از کم‌اشکال‌ترین فدراسیون‌ها در زمینه حسابرسی بود و یکی دو مورد از اشکالات نیز مربوط به دوره ریاست شخص دیگری بوده است.

در ادامه جلسه خزانه‌دار فدراسیون گزارش مالی خود را در مجمع مطرح کرد و بعد از آن نیز روسای هیات‌های استانی مشکلات خود را با سجادی در میان گذاشتند.

یکی از مشکلات مشترک تمامی هیات‌ها در اختیار نداشتن استخر برای تمرین‌ها بود و دیگر مشکل نیز بحث سخت‌افزاری و امکانات و تجهیزات موجود در ایران بود.

رییس هیات مازندران از سجادی خواست تا با سیاسی شدن ورزش توسط مدیران کل ورزش استان‌ها مقابله کند.

شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک نیز در مجمع درباره اهمیت رشته شنا تصریح کرد: شنا به دلیل این که پایه و پرمدال است و همچنین علاقه عموم را به همراه دارد، جزو رشته‌های بااهمیت برای ماست. حتی در سیاست‌های ما نیز شنا در اکثر موارد در اولویت قرار دارد. در سال گذشته با توجه به فشار زیاد مسابقه‌هایی همچون مسابقه‌های نانجینگ، بازی‌های آسیایی اینچئون و بازی‌های ساحلی این فرصت به وجود نیامد که آن طور که شایسته است به شنا پرداخته شود اما قطعا در آینده این موضوع جبران می‌شود. با وجود شایستگی که تیم‌های شیرجه و واترپلو داشتند، باید به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شدند که با محدودیت‌های مالی ما این اتفاق رخ نداد.

معاون وزیر در امور حرفه‌ای و قهرمانی نیز در این مجمع گفت: آنچه مورد اتفاق تمامی حضار این جلسه بود، حل کردن مشکل مربوط به استخر در تمام استان‌هاست. در این رابطه ما مشکل قانونی داریم؛ چرا که در اختیار بودن امکانات در بخش خصوصی، یک قانون است و با یک بخشنامه حل نمی‌شود اما ما به دنبال راهکاری هستیم که بتوانیم در کوتاه مدت آن را حل کنیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب