مجمع عمومی کمیته ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد

سی و هشتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک با حضور مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بعد از ظهر دیروز دوشنبه در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، در این نشست که نزدیک به ١۰ غایب داشت، ابتدا بهرام‌ افشارزاده، خیر مقدمی را به همه حضار ارائه کرد. سپس محمد علی‌آبادی رئیس کمیته ملی المپیک طی سخنانی گفت: در دوره جدید وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، بالاترین همکاری‌ها و رعایت مسائل اخلاقی صورت گرفته و از جهت برخوردهای مدیریتی و اخلاقی در یکی از بهترین دوره‌ها به سر می‌بریم. ما در این دوره تلاش کرده‌ایم که به جایگاه و اهمیت وجود انسان ارزش بگذاریم و همین روابط انسانی باعث شده تا بتوانیم نتایج خوبی داشته باشیم. با وجود این فضا، همه در حال تلاش هستند و همه می‌دانند که در چنین فضای اخلاقی می‌توانیم موفق شویم. من در اینجا امیدوارم که عباسی به عنوان وزیر ورزش نیز بتواند در اوج موفقیت باشد و همه ما باید دست به دست هم دهیم که کسی که مسئول ورزش کشور است کارش را با موفقیت انجام دهد.
وی ادامه داد: من رسما اعلام می‌کنم که فضای کنونی ورزش کشور فضایی جمع کننده است که جاذبه‌هایش بیشتر از دافعه‌اش است. برخوردهای بین افراد بسیار اخلاقی شده و باید از این بابت تشکر کرد. در مورد هیات اجرایی کمیته ملی المپیک هم باید بگویم که در چند سال گذشته حتی جلسات هیات اجرایی یک بار هم تعطیلی نداشته و هر هفته با حضور اعضا، مشکلات فدراسیون‌ها را بررسی کرده‌ایم. من به شخصه بیشترین وقتم را در کمیته صرف تامین مسائل مالی گذاشته‌ام و با این پیگیری‌ها توانسته‌ایم منابع خوبی را به ورزش تزریق کنیم. در چند سال اخیر کمیته ملی المپیک چند برابر دوره‌های گذشته بودجه دریافت کرده اما باز هم با این حال پاسخگوی نیازهای ورزش کشور نیست.
پس از علی‌آبادی، افشارزاده به عنوان دبیرکل کمیته ملی المپیک گزارشی از عملکرد سه سال گذشته این کمیته در بازی‌هایی که برگزار شده، ارائه داد.
وی در بخشی از سخنان خود اشاره کرد که کمیته ملی المپیک پیش از بازی‌های آسیایی گوانگجو مشکلات زیادی داشت اما با توجه به اینکه فکر می‌کردیم بازی‌های کشورهای اسلامی قرار است در سال ٨٩ در ایران برگزار شود، بیشترین کمک مالی را به فدراسیون‌ها انجام دادیم. همین مسئله باعث شد که نتیجه خوبی در بازی‌های آسیایی گوانگجو بگیریم.
وی همچنین از شرکت نماینده‌های کمیته ملی المپیک در مجامع بین‌المللی گفت. افشارزاده در بخشی از گزارش خود نیز به حضور هادی ساعی در انتخابات ورزشکاران کمیته بین‌المللی المپیک اشاره کرد و گفت که با نامه‌نگاری‌هایی که قرار است انجام دهیم، امیدواریم ساعی یکی از چهار ورزشکاری باشد که بتواند عضو کمیسیون ورزشکاران ioc شود.
پس از سخنان افشارزاده، نوبت به مهدی قدمی، نایب رییس کمیته ملی المپیک رسید تا از سیستم جدید نظارت بر فدراسیون‌های ورزشی پرده‌برداری کند.
عباسی وزیر ورزش و جوانان پس از اتمام سخنان قدمی، صحبت‌هایی را در مورد فلسفه آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی و مدیران آن بیان کرد و از همه مدیران ورزشی خواست که در چارچوب این آرمان‌ها حرکت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز به توانمندی‌های ایرانیان اشاره کرد و اظهار کرد که با توجه به این توانمندی‌ها می‌توانیم به نتایج ارزشمندی برسیم.
بخش نخست صحبت‌های عباسی بیشتر به توصیه‌های اخلاقی گذشت و بر این نکته تاکید کرد که ما مدیران ورزشی با یکدیگر قرار گذاشته‌ایم که سربازان نظام باشیم و آرمان‌های نظام را بدون ظاهر‌سازی اجرا کنیم.
عباسی در بخش دیگری از سخنان خود به فدراسیون‌های ورزشی تاکید کرد که به استان‌ها، روستاها و ظرفیت‌های مغفول مانده توجه بیشتری کنند.
او تاکید کرد که ظرفیت‌ ایران و ظرفیت ورزش آن بیش از آن چیزی است که هم‌اکنون وجود دارد.
عباسی بار دیگر به لزوم استعدادیابی مناسب و توجه فدراسیون‌ها به ورزش همگانی پافشاری کرد.
بخش دیگری از سخنان وزیر ورزش و جوانان به توانمندی‌های یک مدیر بود و اشاره کرد که کسی باید مسئولیتی را قبول کند که توانایی این کار را داشته باشد و ظرفیت‌های جدید را برای عرصه مدیریتی‌اش کشف کند.
محمد عباسی در ادامه گفته‌های خود به موضوع معنوی‌سازی و فرهنگ‌سازی فضاهای ورزشی اشاره کرد. وی همچنین مصداق‌هایی را نیز در این موارد اشاره کرد و از طرفی دیگر از همکاران خود در بخش ورزش تلویحا خواست که به جای گفت‌وگو با رسانه‌های ورزشی و حاشیه‌سازی به کارشان بپردازند.
وزیر ورزش و جوانان در بخش پایانی سخنان خود در سی و هشتمین مجمع کمیته ملی المپیک از مسئولان این کمیته خواستار تغییر در اساسنامه شد به طوری که برخی از فدراسیون‌های دیگر هم بتوانند عضو مجمع کمیته ملی المپیک شوند و بارها به این نکته تاکید کرد که باید فعالیت‌های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به صورت یکپارچه و یکسان انجام شود. او اعلام کرد که ورزش یک سازمان سیاسی نیست بلکه یک بخش فرهنگی ـ اجتماعی است که نباید در آن مرزبندی وجود داشته باشد.
در بخش پایانی این مجمع نیز کارگری به عنوان نایب رییس کمیته ملی پاراالمپیک، گزارشی را از ورزش جانبازان و معلولان ارائه داد و سخنان کرباسیان، خزانه‌دار کمیته ملی المپیک نیز که بیشتر در مورد دخل و خرج این کمیته بود، بخش پایانی این مجمع را تشکیل داد.
البته در حاشیه این مجمع یکی از پیشکسوتان ورزش به عنوان رضا خان‌محمدی که خود را عضو کمیته پیکسوتان فدراسیون والیبال اعلام کرد، مسائلی را بیان داشت.

image_printپرینت مطلب