مجید مشتاق: ۲۰۰۰ شناگر خراسان‌رضوی در طرح غربالگری استعدادیابی شدند

رئیس هیئت شنا و شیرجه خراسان‌رضوی گفت: ۱۲۰۰ نفر از پسران و ۸۰۰ نفر از دختران برای طرح‌های استعدادیابی سال گذشته غربالگری شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، مجید مشتاق عشق ظهر دوشنبه (۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵) در مجمع عمومی سالیانه هیئت شنا، شیرجه و واترپلو خراسان‌رضوی که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت‌ها در هیئت شنا گروهی و با تصمیم جمع انجام می‌شود، به هیچ عنوان نمی‌خواهیم تصمیمات یک‌طرفه باشد باید به معنای واقعی هیئت باشیم و به ورزشکاران، مربیان، داوران و پیشکسوتان فرصت حضور در تصمیمات و برنامه‌ریزی‌ها را بدهیم.

وی افزود: باید از زحمات و حمایت اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و شهرستان‌های مشهد، نیشابور، چناران و سبزوار تشکر کرد زیرا در دو سال اخیر کمک‌های خوبی به ما انجام دادند و به اجرای برنامه‌های هیات استان کمک کردند.

مشتاق عشق ادامه داد: در سطوح مختلف برای آموزش و استعدادیابی برنامه‌ریزی کردیم، ۵ سطح توسط هیئت تایید شده و در سراسر استان تمامی افراد باید این ۵ سطح گذرانده شود و هر فردی که ۵ سطح را بگذراند می‌تواند به مدارس شنا ورود پیدا کند.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو خراسان رضوی تاکید کرد: با نظر و تایید کمیته فنی در زمینه استعدادیابی و دوره‌های آموزشی تصمیم گیری می‌شود امسال برنامه‌ ویژه‌ای برای اوقات فراغت برنامه ریزی شده که امیدوارم با استقبال خوب جوانان و نوجوانان در سراسر استان این طرح سال آینده برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: ما بیشترین تعداد مدارس را پس از تهران در کشور داریم و خوشبختانه از لحاظ فنی در بخش بانوان و آقایان مدرسان و مربیان خوبی در استان ما وجود دارد.

مشتاق عنوان کرد: هزار و ۲۰۰ نفر از پسران و ۸۰۰ نفر از دختران برای طرح‌های استعدادیابی سال گذشته غربالگری شدند اما یکی از مشکلات ما این بود که خانواده‌ها برای حمایت از فرزندان خود آماده بودند و اکنون تعداد کمی از این افراد در مدارس شنای ما حضور دارند، لذا امسال با توجه با طرح‌های فنی با کمک دانش علمی در بخش استعدایابی عمل خواهیم کرد و به عنوان مثال قد، وزن و دیگر مشخصات فیزیکی مد نظر قرار می‌گیرد تا افراد موردنظر پس از شناسایی برای آموزش و پرورش استعداد‌ها ۵۰ درصد تخفیف هزینه‌ها اعمال شود.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما و مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی تحقق هدف کسب سهمیه المپیک برای آریا نسیمی شاد شناگر ارزنده استانمان است و در بخش‌های دیگر مانند حضور در مسابقات کشوری، هدف ما در اولین مرحله حضور با تعداد بالا در مسابقات کشوری است و نتیجه در مرحله بعد مورد توجه است.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.