محسن رضوانی: امیدوارم بتوانیم مسابقات واترپلوی قهرمانی آسیا را میزبانی کنیم

رئیس فدراسیون شنا شیرجه و واترپلو گفت: بعد از لغو بازی‌های آسیایی، برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا خبر خوبی است که امیدوارم میزبانی این مسابقات را بگیریم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن رضوانی در گفت و گو با ایسنا، در مورد لغو بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ اظهار کرد: لغو بازی‌های آسیایی خبر خوبی برای ورزش ایران نبود. هیچ کس از این خبر خوشحال نشد علت آن هم این بود که بعد از شیوع کرونا این مسابقات برای ایران اهمیت داشت تا یک ارزیابی انجام شود. بالاخره با لغو این مسابقات ورزش ما تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

رئیس فدراسیون شنا شیرجه و واترپلو به احتمال برگزاری مسابقات واترپلوی قهرمانی آسیا در ایران اشاره کرد و گفت: یک خبر خوب برای واترپلو هست و آنهم احتمال برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در همین سال است. خبر بسیار خوبی است و ما امیدواریم که بتوانیم این مسابقات را برگزار کنیم. ما برای گرفتن میزبانی اعلام آمادگی خواهیم کرد. البته اگر بتوانیم بخش زنان و مردان را جدا کنیم. ما برای برگزاری مسابقات امکانات و توان لازم را داریم.

رضوانی در خصوص اتمام قرارداد چیریچ با تیم ملی واترپلوی ایران گفت: قرار داد ۴ ساله چیریچ تا بازی‌های آسیایی بود که قطعا با تعویق مسابقات دیگر قراردادی با ما نخواهد داشت. او قرار است ۹ خرداد به ایران بیاید و تکلیف را مشخص کنیم تا ببینیم چه باید بکنیم.

وی در ادامه گفت: سیاست و برنامه ما این است که مسیر واترپلوی صربستان را در ایران ادامه دهیم و همان مسیر را جلو ببریم. نباید شاخه به شاخه شویم و امیدواریم بتوانیم از دانش مربیان صربستانی بهره ببریم. ساختار و نوع آموزش واترپلوی صربستان را ادامه خواهیم داد. با چیریچ به دلیل مشکلات خانوادگی و دور بودنش بعید می‌دانم که بتوان تمدید کرد. اولویت اول ما است اما بعید می‌دانم. اگر هم نشود سعی می‌کنیم از یک مربی دیگر صربستانی استفاده کنیم. البته اگر لازم باشد و پولش فراهم شود و کمیته فنی به این نتیجه برسد.

وی در ادامه در خصوص تیم ملی شنا نیز گفت: با نظر کمیته فنی قرار است دو نفر به مسابقات قهرمانی جهان شنا اعزام شوند. مهرشاد افقری و متین سهران به این مسابقات اعزام خواهند شد. متین بالسینی فعلا در ایران نیست و نمی‌تواند این مسابقه را شرکت کند. برای بازیهای کشورهای اسلامی هم تیم ملی شنا برنامه دارد. برنامه و کارها در حال انجام است و هدف‌گذاری، حضور پر قدرت در بازیهای کشورهای اسلامی است.

وی در ادامه به دوره‌های قبل کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: ما در شنا سه مدال در کشورهای اسلامی داریم. شیرجه هم دو مدال طلا گرفت اما این دوره در کشورهای اسلامی مسابقات شیرجه برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.